עובדי נס הפגינו בבית חולים הדסה; ההסתדרות תכריז סכסוך בסלקום

עובדי נס המועסקים בבית חולים הדסה בירושלים הפגינו אתמול (שני) בקמפוס הרפואי שבהר הצופים. העובדים דורשים העסקה ישירה והפנו את מחאתם כנגד מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין. בהפגנות שקיימו בהר הצופים קראו העובדים לפרופ' רוטשטיין לקחת אחריות על המשבר ונשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "רוטשטיין תתעורר", "הפרנסה שלנו היא לא הפקר" ו"זהירות, מיקור חוץ לפניכם". ביום ראשון נקטו העובדים בעיצומים בבית החולים הדסה בעין כרם, כשהם זכו לשיתוף פעולה מצד ההסתדרות ומצד ועד עובדי המינהל והמשק.

2019-01-22_190757

הפגנת עובדי נס המועסקים כעובדי קבלן בבית חולים הדסה בירושלים (צילום: ועד עובדים)

 

לאחר ההפגנה אמר יו"ר ועד עובדי המינהל והמשק אמנון ברוכיאן: "כולנו תקווה שמנכ"ל הדסה זאב רוטשטיין יתעשת ויישב למשא ומתן, ושאותם עובדים יועסקו בהעסקה ישירה. זה לא שוק עבדים, אנחנו רוצים שיקלטו אותם בהעסקה ישירה. כך גם הדסה תרוויח וגם העובדים עצמם. אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן נשבית את בית החולים באופן מלא".

בהמשך לפרסומים אתמול לפיהם בכוונת הנהלת סלקום לפטר מאות עובדים, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי יכריז על סכסוך עבודה בחברה והוסיף כי הוא מצר על התנהגות המנכ"ל, ניר שטרן. "התנהלות זו, והאופן החד-צדדי שבו נוקטת ההנהלה, מערערים את יחסי האמון שנבנו בין הצדדים בשנים האחרונות וגוררים את החברה למשבר עמוק. על אף ניסיונותיהם הרבים של יו"ר ועד העובדים מיה יניב ושל יו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט וההיי-טק יקי חלוצי, לחתור למציאת פתרון הולם ומוסכם למען העובדים ועתיד החברה, ההנהלה ממשיכה לפעול בהיעדר תום לב קיצוני, תוך פגיעה חמורה במרקם יחסי העבודה בסלקום", אמר ניסנקורן.