עובדי משרד התרבות והספורט הכריזו על סכסוך עבודה ומתכננים לשבות

עובדי משרד התרבות והספורט הכריזו על סכסוך עבודה ומתכננים לשבות. כך נמסר באתר הספורט "וואן". העובדים מתנגדים להעתקת המטה למשרד חדש שאמור להיפתח במרכז ירושלים, כאשר ועד העובדים מנסה להוביל לפתרון בתיאום עם הסתדרות ומקווה שראשי המשרד ימנעו את המעבר אחרת העובדים יפתחו בשביתה.

בעקבות החלטת הממשלה שמורה על כל משרדי הממשלה להעתיק את פעילותם לירושלים, גם מטה משרד הספורט אמור להעתיק את מקומו לירושלים. אלא שהמשרד מצא מקום חדש ליד אזור גשר המיתרים בעיר, במשרדי חפציבה שבשנים הקרובות יהיו באזור עם בנייה מאסיבית ושיבושי תנועה קשים. המשמעות היא שיהיה קשה מאוד להגיע אליו, כך שלדברי העובדים הפגיעה המשמעותית תהיה גם בהם וגם בפונים לשירותי המשרד שלא ירצו להגיע אליו לפגישות ולישיבות.

יו”ר ועד העובדים, אבי בנבנישתי, מסר לאתר: "העברנו למנכ”ל המשרד מכתב מטעם ההסתדרות העובדים ב-6 באוגוסט עם הכרזה על סכסוך עבודה ועם דרישה שלא להעביר את המשרד לירושלים, וזאת בשל העבודות שהתחילו בעיר ואמורות להימשך כשלוש שנים, דבר שגורם לפקקים אדירים בכניסה לעיר אחרת, נפעל בכל האמצעים הארגוניים העומדים לרשותנו, לרבות שביתה. פירוש הדבר הוא שאנחנו, כעובדי מינהל הספורט, נפסיק לתת שירות לכל הספורט במדינת ישראל וזאת על מנת שהלקוחות שלנו והפעילות שלו בעתיד לא ייפגעו מהמעבר הזה".

לדבריו, "הדרישה שלנו היא קודם כל להקפיא את המעבר ואז למצוא פתרון אחר. אם זה לא יקרה, בתוך כמה ימים נעצור את הפעילות של כל הספורט במדינת ישראל, לצערנו הרב. לא הגיוני שהמנכ”ל מוצא לעצמו משרדים אחרים בתל אביב כדי לתת שירות בתל אביב, אבל המטה עם כל מינהל הספורט צריך לעבור לירושלים למשרד החדש. זו מכה אנושה למקבלי השירות בספורט הישראלי. משרד התרבות והספורט הוא לא כמו יתר משרדי הממשלה, הרי שכל גופי התרבות והספורט נמצאים בתל אביב, ככה שזה פוגע בכולם גם בעובדים הפשוטים וגם באנשי הספורט בארץ. אנחנו רוצים למנוע פגיעה בספורט".