עובדי משרד החקלאות פתחו בשביתה נגד מיקור חוץ; הסכם בסלקום

עובדי משרד החקלאות בכל הארץ פתחו הבוקר (רביעי) בשביתה בעקבות המגמה המתמשכת של הנהלת המשרד והאוצר לפגוע בעובדים ולהפנות למיקור חוץ חלקים נכבדים ממטלות משרד החקלאות.

השביתה כוללת את השירותים להגנת הצומח, מינהל המחקר, שירותים וטרינריים, מחוזות, חשבוּת, מטה משרד החקלאות ויחידת הפיצו"ח. במסגרת השביתה מעברי הגבול של ישראל סגורים לכניסה ויציאה של תוצרת חקלאית, כולל מעבר כרם שלום בו דווח כי ממתינות טונות של פירות וירקות לבדיקה.

2018-07-25_194956

מטה משרד החקלאות בבית דגן (צילום: לע"מ)

בכוונת הנהלת משרד החקלאות להפנות למיקור חוץ את משימות השירותים להגנת הצומח ולביקורת בכל הקשור לביצוע בדיקות ואישור יצוא ויבוא תוצרת חקלאית וכן את השירותים הווטרינריים בכל הקשור למיגור מחלת הברוצלה בקרב עדרים ובטיפול במחלת הסלמונלה בלולים.

יו"ר הוועד הארצי של עובדי משרד החקלאות, אינה שמרלין, מסרה "אף אחד לא מדבר איתנו, הם מזלזלים בנו, הבעיות האלה לא הגיעו מהשמיים וכואב לי על החקלאים. משרד ממשלתי צריך להעסיק עובדי מדינה ולא לחפש רק עובדי קבלן ומיקור חוץ". שמרלין הוסיפה "לצערי הנהלת המשרד מבצעת צעדים חדצדדיים ללא מו"מ אמיתי עם נציגות העובדים וללא התחשבות בנו ובדרישותינו. לעובדים שלנו היו מאוד קשה לקבל החלטה שלא להגיע לעבודה היום ולוותר על השכר שלהם. אנו נמשיך לעמוד על הזכויות המגיעות לעובדי המשרד כדי לשמור על שוויון ותנאי העסקה הוגנים".

הבוקר חתמו ההסתדרות, סלקום וועד העובדים על הסכם קיבוצי חדש שממשיך ומעגן הישגים כלכליים המשפרים את שכר העובדים ומחזקים את ביטחונם התעסוקתי. ההסכם שתוקפו לשלוש שנים, יחול על עובדי סלקום ודינמיקה סלולר, וכולל תוספת שכר ממוצעת של 3% בכל אחת משנות ההסכם, לכל עובד שהשלים ותק של שנה וחצי בחברה. חלק משמעותי מהתוספת לשכר יהיה קבוע והיתרה תחולק באופן דיפרנציאלי "על פי הצטיינות בעבודה".

שיעור ההפרשות לפנסיה יוגדל במהלך תקופת ההסכם באחוז נוסף למקסימום ויכלול המשך הפרשות גם על רכיב התמריצים שינויים שלהם השפעה משמעותית על הכספים שנצברים לזכות העובדים לעת פרישה. לראשונה, ההסכם הקיבוצי בסלקום כולל סעיף שמאפשר לעובדות ולעובדים הארכה מיוחדת של חופשת הלידה בשבוע נוסף מעבר לקבוע בחוק, במימון החברה. בנוסף לביטוח הבריאות בסבסוד המעסיק, ההסכם החדש מעגן את השתתפות החברה גם בביטוח שיניים לעובדים. בנוסף לכך, החברה תקים קרן מלגות ללימודים גבוהים שתעניק, על פי תנאי הזכאות, סיוע בשכר לימוד לעובדי החברה.

החל מהשנה, עובדי סלקום יהיו זכאים לגילום מס מלא עבור מתנות החג, כלומר החברה תישא במלוא תשלום המס עבור המתנות שמקבלים העובדים בפסח ובראש השנה. זאת ועוד, החל מהשנה עובדי החברה ייהנו מיום חופש נוסף על חשבון המעסיק בערב ראש השנה.

על פי ההסכם, סלקום תמשיך להקצות כ-2,500 שקל לעובד לטובת רווחה וסכום משמעותי נוסף גם למסגרת התקציבית שמיועדת לקידום הרווחה המשותפת של כלל עובדי החברה.

ההסכם הנוכחי ממשיך את הישגי ההסכם הקודם, הן בהיבט הארגוני והן בהיבט הכלכלי. בהיבט הארגוני, ההסכם מעגן סוגיות שנוגעות לשמירת זכויות העובדים בתהליכי ניוד בחברה, מנגנון פיטורים הוגן ושקוף המספק ביטחון תעסוקתי, איוש משרות חדשות בסלקום תוך הבטחת עדיפות והזדמנויות קידום לעובדים הקיימים, הגדרת התקופה הנדרשת לקבלת מעמד של עובד קבוע ומערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים, המעניקה לוועד העובדים משקל חשוב בהכרעת מחלוקות הנוגעות להעסקת עובדים.

גם בפרק הכלכלי ההסכם הנוכחי ממשיך את ההטבות מההסכם הקודם, בהן: בונוס שנתי, תוספת ביגוד, תוספת גני ילדים וקייטנות, קרן השתלמות, הגדלת ערך יום ההבראה ל-500 שקל, שיפור בתנאי הרכב לעובדים הזכאים, הגדרת שכר הבסיס בחברה 7% מעל לשכר המינימום במשק ונושאים נוספים. כמו כן, ההסכם מסדיר את ההמשכיות של מנגנון ההשתתפות ברווחי החברה שממנו נהנים עובדי סלקום.

יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, אמרה "אני שמחה ונרגשת להציג את ההסכם הקיבוצי השני שלנו, המשכו הישיר של ההסכם ההיסטורי ופורץ הדרך שנחתם ב-2015 והפעם כקבוצה אחת גדולה הכוללת את עובדי החברות סלקום נטוויז'ן ורשת החנויות דינמיקה. במהלך המו"מ הנוכחי לא הפסקנו לחלום וגם להגשים, בין ההישגים ניתן למנות את קליטת עובדי הניקיון וזאת לאחר 20 שנים במיקור חוץ, הארכת חופשת הלידה בשבוע ימים, לראשונה פנסיה מקסימלית בקבוצת סלקום, קרן מלגות לעובדים, ביטוח שיניים לכולם ועוד חבילת תוספות שכר והטבות חלומיות לעובדי החברה המסורים".