עובדי משרד החקלאות מתכוונים לשוב ולפתוח בשביתה בגלל הקיצוץ בשכר

כ-1,800 עובדי משרד החקלאות מתכוונים לשוב ולפתוח בשביתה. זאת, לאחר שהתפוצץ המשא ומתן בין משרדי האוצר לחקלאות בשל קיצוץ צפוי בשכרם.  העובדים מוחים נגד החלטת הנהלת המשרד לקצץ ממכסת השעות הנוספות ותקציבי הכוננויות לעובדים בעקבות בהמשך להחלטת ממשלת הימין מינואר 2018, לקיצוץ רוחבי של שעות הנוספות וכוננויות במשרדי הממשלה.

2019-06-17_184244

בעוד שמשרדי ממשלה אחרים החילו את הקיצוץ על תקציב משרדם – הרי שבמשרד החקלאות לא עשו זאת בטענה להיעדר מקורות תקציביים. כתוצאה כל עובד צפוי לספוג קיצוץ בסדר של כ-1,000 שקל בחודש. הקיצוץ בשכר העובדים אמור היה לצאת לדרך בתחילת 2019 אך נדחה לחודש יוני, לאחר הבחירות. משלא קמה ממשלה התכוונו להחיל אותו על שכר העובדים באופן רטרואקטיבי, ועובדי המשרד פתחו במחאה במסגרתה ערכו שביתה בת יומיים בשבוע שעבר, בגיבוי ותמיכת ההסתדרות. זו כללה את עצירת ייבוא וייצוא מזון מהחי והצומח, לא בוצעו בדיקות דם לחיות המשק ולא בוצעו חיסונים במשקי הצאן והבקר.

בוועד ציינו כי השביתה נעצרה לאחר שהגיע להבנות עם משרד החקלאות, שפתח במו"מ בנושא מול האוצר, אולם זה הסתיים כאמור, ללא הבנות בנושא. כעת הם מאיימים לשוב ולפתוח בשביתה, הפעם בדרישה לחתימה על הסכם, שיבטל את הקיצוץ. הוועד הארצי עורך היום פגישת חירום, במהלכה יצביע אם לפתוח כבר היום בשביתה של כל יחידות המשרד. יו"ר ועד העובדים, איל לוי, מסר: "רוב עובדי משרד החקלאות אינם משתכרים שכר גבוה ושכרם נמצא בתחתית סולם השכר הקיים. אין מדובר פה בפינוקים או תפנוקים. עובדי משרד החקלאות נלחמים על מטה לחמם ודרישתם אחת: ביטול הקיצוץ בשכרם".