עובדי משרד החינוך שבים למו"מ לאחר שביתה; מבקשים צווי מניע נגד המורים

ההסתדרות הודיעה אמש (שבת) כי לאחר שביתה בת יממה החל מהיום יתחדש המשא ומתן בין הסתדרות עובדי המדינה, ועד עובדי משרד החינוך, הנהלת משרד החינוך, אגף השכר באוצר ונציבות שירות המדינה במטרה לסיים את המשבר בנוגע לתנאי עבודתם של עובדי משרד החינוך. בעקבות זאת עובדי משרד החינוך, שאינם חלק מצוותי ההוראה והחינוך בבתי הספר ובגנים, שבו הבוקר לעבודה סדירה.

כמו כן, בית הדין הארצי לעבודה ידון ביום שלישי בצו המניעה נגד השביתה של ארגון המורים בחטיבות העליונות. את צו המניעה ביקשו עיריית ירושלים, תל אביב וחיפה נגד סכסוך העבודה עליו הכריז יו"ר ארגון המורים רן ארז.

בארגון המורים הגיבו היום לבקשות לצווי מניעה שהוגשו נגדם מצד המרכז לשלטון מקומי ועיריות ירושלים, תל אביב וחיפה ואמרו כי "שביתה אינה מטרה אלא אמצעי לפרוץ את גבולות האטימות של המדינה והמרכז לשלטון מקומי. הדרישות לבקשת צווי המניעה הפכו להיות שיטה להתחמק מפתרון בעיות. זאת לא הדרך לשפר את מערכת החינוך להפוך את המורים לעובדי כפייה מכוח צווים".

ארז הכריז בשבוע שעבר כי שנת הלימודים הקרובה לא תיפתח מפני שהמדינה עסוקה בבחירות בעוד שהמורים קורסים. ארז אמר במסיבת העיתונאים כי "המורים מסרבים להמשיך להיות שק החבטות של הממשלה, משרדי האוצר והחינוך מתעלמים מבעיות אקוטיות של מורי ישראל, ב-6 השנים האחרונות התקיימו 4 מערכות בחירות בישראל. כתוצאה מכך לא מתקיים רצף שלטוני, ומי שנפגעים יותר מכל הם המורים, שמעמיסים עליהם בכל פעם עוד משימות ולא פותרים להם בעיות קיימות במערכת החינוך". ארגון המורים הציב רשימת בעיות שזקוקות לפתרון וביניהן: רפורמת החינוך המיוחד, עבודה בשבתות ובלילות ללא תגמול ופגיעה בתנאי הפנסיה.