עובדי משרד החוץ נגד השר כץ: 'תפקידנו הוא לא לקושש נדבות'

עובדי משרד החוץ הודיעו לשר ישראל כץ, כי לא יוכלו לגייס תרומות מגורמים פרטיים לחגיגות יום העצמאות בחו"ל ולאירועים שונים כפי שהותר בהחלטת ממשלת הימין בתחילת השבוע. בהודעת ועד העובדים המדיני של משרד החוץ תקפו את השר ואמרו כי לא עשה דבר למען המשרד ועובדיו על רקע הקיצוץ בתקציב הפוגע בפעילות הדיפלומטית ובשכר השליחים.

הודעה בכניסה של שגרירות ישראל בוושינגטון, 30 באוקטובר האחרון (צילום: ועד עובדים)

דנה בנבנישתי יו"ר ועד העובדים המדיני במשרד החוץ אמרה לאת ההסתדרותי "דבר" כי "הממשלה הפכה את משרד החוץ לפושט רגל, לא ניתן שיהפכו את עובדיו לפושטי יד. מדינת ישראל זקוקה למשרד חוץ חזק ומוביל אל מול האתגרים האדירים בזירה הבינלאומית לשם כך נדרש תקציב". בנבנישתי בדבריה מאשימה את הממשלה כי זו מדיניות מכוונת לחסל את המשרד: "המשך התעלמותם של שרי ממשלת ישראל, ובראשם ראש הממשלה ושר החוץממצבו החמור של המשרד תוביל אותנו למצב שבו לא יישאר לישראל שירות חוץ. את ההסבר על כך הם ידרשו לתת לציבור הרחב".

כמו כן, נציגויות ישראל ברחבי העולם פרסמו בחשבונות הטוויטר הרשמיים הודעות מחאה חריפות נגד שר החוץ ישראל כ"ץ: "כנראה שהתבלבלת. אחרי שנה בתפקיד עליך לדעת שהתפקיד שלנו – השליחים והדיפלומטים במשרד עליו אתה ממונה הוא ליישם את מדיניות החוץ של ישראל, לא לקושש כספים אצל נדבנים על מנת לבצע את פעילותנו". כך כתבו העובדים והוסיפו "אולי במקום לעזור למשרד האוצר לרסק את המשרד עליו אתה אמון, תעזור לנו להציל במשהו את מדיניות החוץ של ישראל?". "אז יש לנו חדשות בשבילך: אנחנו גמרנו לשתוק. היום ועד העובדים המדיני מנחה את כל השליחים להפסיק את המהלך הבזוי הזה של קיבוץ נדבות", ציינו העובדים.