עובדי מקדונלדס הפגינו בתל-אביב: יוצאים מעבדות לחירות

עשרות עובדי מקדונלדס ישראל ופעילי הנוער העובד והלומד הפגינו אתמול (שלישי) מול סניף הרשת האמריקאית ברחוב אבן גבירול בתל אביב, במחאה על כך שההנהלה מסרבת לשבת איתם למשא ומתן. העובדים כבלו עצמם בשרשראות ברזל וקראו לבעלים של הרשת, עומרי פדן, להוציא אותם מעבדות לחירות. "אנחנו עובדים קשה ונמאס לנו שדורכים עלינו", אמר אחמד עאשור, צעיר העובד ברשת המזון המהיר.

2015-04-01_222529

עובדי מקדונלדס מפגינים אתמול במרכז תל-אביב (צילום: הנוער העובד והלומד)

בהסתדרות הנוער העובד והלומד, המובילה את מאבק העובדים, הבטיחו להמשיך במערכה עד שייחתם ברשת הסכם קיבוצי, כפי שנחתם ברשתות בורגר ראנץ' ופיצה האט. המפגינים נשאו שלטים שקראו להנהלה לחתום על הסכם קיבוצי, תופפו בתופים ושרקו במשרוקיות. הפעילים שוחחו עם העוברים והשבים, שגילו עניין רב בהפגנה, וזכו לתמיכה גדולה במאבק. לקוחות מעטים בלבד נכנסו לאכול בסניף בזמן ההפגנה, למרות שעת הצהריים הנחשבת לעמוסה יחסית. כנראה בשל החשש מהמחאה, הנהלת מקדונלדס שלחה לסניף את אחד המנהלים הבכירים ברשת, שצילם את המפגינים כל העת.

סכסוך העבודה במקדונלדס נמצא ערב הכרעה בעתירה שהגישו העובדים והסתדרות הנוער העובד נגד פדן והנהלת הרשת. העובדים תובעים את ההנהלה על כמיליון שקלים וחצי בעקבות פגיעתה בהתארגנות, התעמרות בעובדים שהצטרפו לוועד וניסיונות לסכל את המאבק. במהלך הדיונים המשפטיים הודה פדן במעשים שיוחסו לו, אולם טען כי "אין בכך עבירה על החוק".