עובדי מפעל מג"ם באזור התעשייה ציפורי קיבלו שכרם והפסיקו את העיצומים

כ-100 עובדי מפעל מג"ם בטיחות יקבלו את כל הכספים המגיעים להם ואף יובטח להם ביטחון תעסוקתי למשך שנה לפחות. זאת בעקבות מאבקם שנערך בתמיכת ההסתדרות במרחב עמקים צפוני.

2017-11-03_172910

עובדי מג"ם מפגינים בפתח המפעל (צילום: ההסתדרות)

מפעל מג"ם בטיחות ממוקם באזור התעשייה ציפורי הסמוך לנצרת עילית ומייצר טקסטיל וגומי לתעשייה הביטחונית והצבאית. בעלת המפעל היא קבוצת מפנה, השייכת לעמית טסלר, צביקה טסלר ומשה דניאל, והמנכ"ל הוא מאיר גלעדי.

לאחר שהמפעל נקלע לקשיים, ההנהלה לא העבירה בחודשים האחרונים לעובדים את משכורותיהם, ואף לא הפרישה משך למעלה משנה כספים לקופות הפנסיה ולקרנות ההשתלמות. אז, החלו העובדים בצעדים ארגוניים.

לאחר מו"מ ממושך שניהלה ההסתדרות במרחב נמצא משקיע חדש לחברה: אפטגון – שירכוש 51% מהמפעל ובמקביל אושרה למפעל הלוואה בסך 4.5 מיליון שקל מהקרן למפעלים במצוקה. בתוך כך, נחתם בין הצדדים הסכם קיבוצי אשר מבטיח כי כל תשלומי השכר, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות לעובדים באופן מיידי, והם יוגנו מפיטורים למשך שנה לפחות. יו"ר ועד הפעולה במפעל, סלאבה ליין, מסר: "עובדי המפעל, אשר מתוך נאמנות ומסירות המשיכו לעבוד חודשים ארוכים ללא שכר. עתה נמשיך לבצע את עבודתנו במסירות עם הפנים הקדימה, תוך תקווה שהמפעל ישגשג ויצמח".