עובדי מעברי הגבול ישבשו כניסה ויציאה בגלל הלנת שכרם; נהגי סופרבוס שבתו

ביום ראשון הקרוב צפויים שיבושים במעברי הגבול בנתב"ג, בעקבות מחאת עובדים של רשות האוכלוסין וההגירה לאחר הלנת חלק משכרם. בהודעה שפרסם ועד העובדים של מעברי הגבול נכתב כי יקיימו ביום זה החל מ-10 בבוקר אסיפות הסברה לעובדים בנמל התעופה ובגשר אלנבי, לאחר שמזה זמן רב הם לא מקבלים משכורות מלאות. "800 משפחות מתחילות את החודש עם 3000 שקל בגלל רשלנות של ההנהלה בעדכון מערכות השכר הממוחשבות", נכתב בהודעה, "כתוצאה מכך העובדים אינם מקבלים בתחילת החודש את מלוא שכרם אלא מקדמות שכר חלקיות בלבד, מחדל הנמשך שנים". 

2019-05-28_191725

יו"ר הועד הארצי של עובדי מעברי הגבול, שני שבתוב: "מדובר בהלנת שכר ונראה שלהנהלה ממש לא בוער לתקן את המצב הזה. הם מנצלים את הנאמנות שלנו. עובדי מעברי הגבול עושים עבודה אדירה כי אנחנו מודעים לחשיבות הרבה שיש לתפקוד התקין בשערי הכניסה והיציאה מהארץ, ובהנהלה מנצלים זאת".

נהגי חברת סופרבוס המאוגדים בכוח לעובדים, שבתו אתמול (שני) במשך שעתיים והפסיקו את עבודתם בקווי החברה בעיר בית שמש. זאת, בעקבות תקיפתו החמורה של נהג החברה בקו 4 בעיר. הנהג הוכה בפניו בידי נוסע ופונה לבית החולים.

הנהגים מוחים על הטיפול הלקוי של משטרת ישראל וההתעלמות המופגנת של משרד התחבורה מריבוי מקרי האלימות כלפיהם. "כבר תקופה ארוכה שאנחנו מתלוננים על גילויי אלימות חמורים מצד נוסעים" מסר מאג'ד מאברוק, נציג ועד העובדים בבית שמש. "הבהרנו כי בפעם הבאה שנהג יותקף בידי נוסעים נשבית את הפעילות. לצערנו רק כך נקדם את הנושא לא בסיסמאות אלא במעשים. אנו מתנצלים בפני ציבור הנוסעים, אך דמנו לא יהיה הפקר. לא יתכן שנהג מתחיל יום עבודה בחשש לחייו". לפי נתוני כוח לעובדים בכל חודש נזקק נהג לפינוי לבית חולים בשל תקיפה חמורה. בכל יום נחשפים נהגים לאלימות מילולית לרוב על רקע גזעני.