עובדי מס הכנסה מחריפים צעדים במחאה על קיצוץ השעות הנוספות

ועד עובדים מס הכנסה החליט בתום אסיפת חירום להחריף את הצעדים הארגוניים באגף המונה כ-4 אלף עובדים. הצעדים ננקטים בעקבות ההחלטה לקצץ את השעות הנוספות והכוננויות ההשבתה נובעת במסגרת קיצוצים רוחביים בתקציבי משרדי הממשלה. יו"ר הוועד הארצי של מס הכנסה, ואדים אבנשטיין, מסר כי "לא ניתן לפגוע בשכר העובדים. נחריף עוד ועוד את הצעדים, שזהו רק השלב הראשון בהם, עד להשבתה מוחלטת". היקף הקיצוץ לפי אבנשטיין יביא להפחתה של 1,500-2,000 שקל בשכר העובדים.

2019-02-05_203904

בין הצעדים הארגוניים שהוחלטו באסיפת החירום: הפסקה מוחלטת של שיתוף הפעולה עם גורמי מס ערך מוסף, המכס ושע"מ; לא ייפתחו תיקים במיסוי מקרקעין, לא יהיה טיפול באגרות, לא יינתנו אישורי זכאות לתוכנית מחיר למשתכן, לא יקויימו יחסי גומלין עם משרד השיכון וביטוח לאומי, לא יבוצעו מבצעי אכיפה ובחטיבה מקצועית: לא ייפתחו שומות, לא יהיה ליווי של תיקי מס הכנסה בבתי המשפט, לא תתקיים מערכת לחילופי מידע עם מדינות אחרות במסגרת מיסוי בינלאומי.

כמו כן בחטיבה משפטית לא תהיה הופעה של נציגי המס בבתי המשפט, נציגי מס הכנסה לא ישתתפו בדיונים בפרקליטות, תבוצע עבודה משרדית בלבד, לא יהיו אישורי ניכוי מס במקור ולא יהיה כל טיפול בתיקי יחידת יהלום במישור האזרחי. בחטיבת חקירות ומודיעין: כוחות משימה ביחידת להב 433 יפסיקו שיתוף פעולה עם המשטרה ויחזרו למשרדי האם. תבוצע עבודה משרדית בלבד, ללא מבצעי שטח ולא יהיו מבצעים ועיקול כלי רכב של חייבי מס.