עובדי מסעדת "שגב" בבאר שבע שבתו ומחו: ההנהלה מתעלמת מזכויותיהם

עובדי מסעדת "שגב" בבאר שבע, של השף שגב משה, קיימו אתמול (שבת) משמרת מחאה ושביתה בגלל הפגיעה המתמשכת בזכיותיהם. העובדים הניפו שלטים בהם נכתב – "כאן שביתה", "די לפגיעה בזכויות העובדים", "לא מפחדים מאוגדים" ועוד. הם עמדו בכניסה למסעדה ודרשו מהנהלת הרשת להיפגש איתם ולדון בזכויות העסקתם.

2019-06-23_193608

עובדי מסעדת "שגב" בבאר שבע מוחים ושובתים (צילום: ועד עובדים)

העובדים מסרו שהנהלת המסעדה מנפיקה תלושי שכר פיקטיביים ובהם נרשמת הכנסתם כשכר מינימום בלבד, בניגוד להוראות פסק דין הטיפים של בית הדין הארצי לעבודה, שנכנס לתוקפו לפני כחצי שנה. פסק דין זה קבע כי הכנסתם של העובדים מכספי הטיפים המשולמים על ידי לקוחות המסעדה מהווה שכר לכל דבר ועניין, והמעסיק מחויב לשלם בגינו זכויות סוציאליות.

דרישה נוספת שמעלים העובדים במסעדה היא כי אינה משלמת לעובדים בגין מלוא השעות בהן הם נדרשים לעמוד לרשות המעסיק. כך למשל, הנהיגה המסעדה "נוהל המתנה" במסגרתו העובדים נדרשים להגיע למשמרת, אך מקבלים תשלום על 45 הדקות הראשונות שלה, התנהלות החוזרת על עצמה לדבריהם גם במהלך המשמרת על אף שהלכה למעשה הם עובדים. מהנוער העובד והלומד נמסר כי הרשת והנהלת המסעדה מגלגלים אחריות במקום להכיר בזכויות העובדים הנפגעות. פניות הארגון בדרישה להיכנס למו"מ על תנאי העובדים לא נענו, ולפיכך מנהלים העובדים את מאבקם.