עובדי מינהל ומשק בבי"ח בנהריה פתחו בשביתה; סכסוכי עבודה בחיפה

כ-900 עובדי מינהל ומשק במרכז הרפואי לגליל בנהריה פתחו אתמול (שלישי) בשביתה. זאת במחאה על אי יישום הסכם שנחתם בשנה שעברה בין ההסתדרות ומשרדי הבריאות והאוצר לקליטת עובדי קבלן לשירות המדינה. במסגרת השביתה מתנהלת עבודת עובדי הניקון והאחזקה בבית החולים במתכונת שבת.

2018-08-15_210233

קריית הממשלה בחיפה (צילום: ויקיפדיה)

מליאת ההסתדרות במרחב חיפה הכריזה על שלושה סכסוכי עבודה שונים: בקריית הממשלה, ברשות המיסים וברשת המתנ״סים. יעקב גבאי, מרכז הסתדרות עובדי המדינה ומקצועות הרפואה בהסתדרות במרחב חיפה, הציג בקשה להכריז על שני סכסוכי עבודה: הראשון בנושא החניונים בקריית הממשלה בשל זמן היציאה הארוך על חשבון העובדים וכן נושא הבטיחות בחניונים. לדבריו, "בתל אביב פיצו את העובדים על אובדן הזמן, בירושלים מתנהל מו״מ לקראת הסדר ואנו רוצים את אותו הדבר גם כאן בקריית הממשלה בחיפה".

קובי לוי, יו״ר ועד בית משפט השלום, ויהודית דנינו, יו״ר ועד בית משפט מחוזי, שעובדיהם נעזרים בחניון, תיארו את התלאות שעוברים העובדים בחניונים עם סיום העבודה ויציאת העובדים לביתם וטענו כי העיכובים מגיעים עד למעלה משעה

מליאת ההסתדרות במרחב חיפה אישרה סכסוך עבודה נוסף אותו הציג יעקב גבאי: "בהתעמרות הנהלת מס הכנסה בוועד העובדים". גבאי תיאר בפני חברי המליאה את מערכת היחסים העכורה מצד ההנהלה, וסיפר בין היתר כי בהקשר להרמת כוסית מסוימת שהתקיימה בת״א שאליה הגיעו מספר עובדים קטן מהצפוי עקב נסיבות מוצדקות, ההנהלה איימה על חברי הוועד ובהמשך גם קיצצה להם את שעות עבודת החוץ ונלווים נוספים, דבר שהקטין את משכורותיהם באלפי שקלים. דוד שחר, מחזיק תיק רשת המתנ״סים בהסתדרות במרחב חיפה הציג בקשה לסכסוך עבודה ברשת המתנ״סים על רקע מבוי סתום במו״מ ואי רצון ההנהלה להגיע להסכם קיבוצי.