עובדי מילוטל בגליל המערבי חוששים לגורל המפעל; סכסוך עבודה בבורסה

כ-140 עובדי מפעל המזון מילוטל בגליל המערבי פתחו אתמול (רביעי) בצעדים ארגוניים, חסמו את שערי המפעל והפגינו. העובדים מוחים על התכנית לסגור את המפעל, בעת שההנהלה נמצאת במשרדים במתחם הנצור. המשטרה הוזעקה למקום, והורתה למפגינים לפנות את השער ולפזר את ההפגנה.

2018-09-06_194430

הפגנה בפתח מילוטל, אתמול. חוששים מסגירת המפעל (צילום: ועד עובדים)

מפעל מילוטל  הוקם בשנות השמונים המאוחרות על ידי אליעזר פישמן. המפעל מייצר ירקות קפואים במשך עשרות שנים. העובדים חוששים שהמפעל ייסגר, ימכרו כל המלאים שיש למפעל ולשלוח את כל העובדים הביתה. כך למשל קיבלו חלק מהעובדים הודעה על יציאה לחופשות. במקביל כל משא ומתן למכירת המפעל נכשל ולא נמצאו משקיעים חדשים.

ההסתדרות בגליל המערבי הכריזה על סכסוך עבודה לפני עשרה ימים במפעל מילוטל.  יו"ר המרחב, אשר שמואלי, מסר "אנו פועלים בכל המישורים ובמקביל מול הנאמן  על מתן לפיצויים מוגדלים. הוצא סכום של 1.2 מיליון שקלים ואנחנו דורשים 8 מיליון שקליםאין קונה למפעל נכון לרגע זה וברגע שאין קונה מדובר על גזר דין מוות. אני מבין את הלחץ של עובדים שסוגרים להם את המפעל אבל אנחנו מחוייבים לפעול במסגרת החוק".

אתמול עובדי הבורסה בתלאביב החליטו לצאת למאבק מחודש נגד ההנהלה. ועד העובדים וההסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה בעקבות אי הסכמות לדרישות שהציגו העובדים על רקע המכירה של מניות הבורסה וההנפקה הצפויה. ועד העובדים שמיוצג ע"י עו"ד בני כהן, דרש להאריך את ההסכם הקיבוצי הנוכחי בשלושארבע שנים נוספות אבל ההנהלה בראשות המנכ"ל איתי בן זאב סירבה.