עובדי מוסדות התרבות בחולון הפגינו; לראשונה הסכם קיבוצי במיזם הדור ה-4

עובדי מוסדות התרבות בעיר חולון, החברים בארגון כוח לעובדים, הפגינו הבוקר (רביעי) למען חתימה על הסכם קיבוצי. יצוין שלפני כשבועיים, איימו בכירים מהעירייה ומהנהלת החברה לפיתוח תיאטרון ומוזיקה, אמנות ומחול על חברי ועד העובדים ואסרו עליהם להגיע לישיבת המועצה שעסקה בעניין המשבר בתנאי ההעסקה של 450 העובדים. לחברי הוועד נמסר, כי אם יגיעו לישיבה, המשא ומתן עימם יבוטל. עובדי החברה החליטו לא להיכנע לאיומים ולהגיע בכל זאת. במקום התקיימה הפגנת העובדים. לאחר שיו"ר הוועד, לבנת פולק, אמרה במעמד הישיבה ובנוכחות חברי מועצת העיר, כי העובדים קיבלו איומים שלא להגיע, מיהר ראש העיר להכחיש וסילק את חברות הוועד מהאולם.

2017-08-30_201108

מהוועד נמסר: "אנו רואים בהתנהלות של חברי הנהלת החברה ובראשה יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר מוטי ששון, התנהלות בריונית, מזלזלת ואלימה, שמבזה את תפקידם ואת האחריות המוטלת על כתפם. קודם קיבלנו איומים שלא להגיע לישיבה שהתקיימה בענייננו, לאחר מכן הכחיש ראש העיר שקיבלנו כאלה איומים, ואז מימש את האיום שאותו הכחיש רק שבועיים לפני כן. האם זו התנהגות רצינית ומכבדת של ראש עיר כלפי העובדים שלו? זו לא פעם ראשונה שההנהלה מבטלת פגישות ברגע האחרון על מנת להתיש ולדכא אותנו. מעכשיו זה לא יעבור בשתיקה".

עינב בכר, מפעילות מחאת העובדים, סיפרה למקומון "השקמה": "היינו נסערים מאוד לאחר ישיבת המועצה המבישה הקודמת, אבל כרגע אנחנו עומדים בהסכם שלנו – לא שוברים את הכלים ולא שובתים לפחות עד 30 באוגוסט. אנו מחכים לשמוע מה יש לעירייה להציע מעבר למה שהציעה עד כה, כיוון שההצעה שלה חסרה. יש עוד הרבה עבודה כי עוד לא הגענו לעמק השווה. על דבר אחד אנחנו שמחים שלפחות הסכימו לשבת ולדון איתנו, מה שלא היה לפני השביתות".

לדבריה "הלכנו לישיבה מתוקף היותנו תושבי חולון שזכאים לשבת ולצפות בישיבות המועצה בטח ובטח כשהישיבה עוסקת בענייננו. דרשנו שלוש בקשות בסיסיות: לקדם את המשא ומתן בינינו להנהלה למועדים שפויים יותר של פעמיים בשבוע; להכניס להסכם המתגבש גם הכרה בוותק ולהכניס מנגנון בקרה על פיטורי עובדים". "הבקשה שלנו נפלה בהצבעה ברוב של 13 מול 7.  כשראש העיר לא מצא לנכון להגיב בחצי מילה, למרות שהוא יודע שיושבים נציגי ועד העובדים וצופים בו. יו"ר הוועד קמה ושאלה האם זה אומר שההסכם מבוטל? ואז מוטי ששון צעק עליה: 'אין לך זכות דיבור'. כשסיפרנו לחברי האופוזיציה שאיימו עלינו לא להגיע לישיבה, הם נדהמו וששון התעצבן עוד יותר. כאשר הטחתי בו את דברים שהיה צריך לשמוע כבר מזמן, החליטו להעיף אותנו מאולם הישיבות", הוסיפה.

"ביקשתי שיסתכל לנו בעיניים ויפסיק להתעלם מאיתנו שנה וחצי. שזה לא הגיוני לקבל יחס כזה כשאנחנו 450 עובדים באחריותו. הייתי מאד נסערת. בחיים לא התייחסו אלי ככה ולא צעקו עלי בצורה כזו. הרגשתי רע מאוד אחרי הישיבה כי פשוט לאף אחד לא אכפת. אבל קיבלתי תמיכה חמה משאר העובדים והבנתי למען מי אני נאבקת. האופוזיציה הצביעה בעד הבקשה, שבעה חברי אופוזיציה הצביעו בעד, אבל הקואליציה הצביעה נגד, ולכן הבקשה נפלה. ההצבעה נגדנו הגיעה כמובן מראש העיר מוטי ששון ואיתו חברי מפלגתו – מפלגת העבודה שמתיימרת להיות 'סוציאליסטית', אבל ברגע האמת מצביעה נגד העובדים, וחברי מפלגת ש"ס", הדגישה.

יצוין שהבוקר גם נחתם הסכם קיבוצי ראשון בPHI-Networks- מיזם הרשת המשותף של פרטנר והוט מובייל. ההסתדרות, ההנהלה וועד העובדים חתמו על הסכם קיבוצי ראשון אשר יחול על כ-120 עובדי החברה מיזם שיתוף הרשתות של החברות פרטנר והוט מובייל. בשנתיים בהן פועלת החברה הושלמה פריסת רשת דור 4 בכל רחבי הארץ וכיום החברה שוקדת על פריסת רשת מתקדמת יותר.

בין ההטבות הכלולות בהסכם, שתוקפו למשך שלוש שנים: תוספת שכר ממוצעת של 9.7%, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, הגדלת תשלומי הכוננויות, תוספת לתקציב הרווחה ועוד.

לאחר החתימה אמר יו"ר ועד עובדי חגי גנש: "אני שמח על הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העבודה, מאזן ומאחד את העובדים שהגיעו מפרטנר והוטמובייל. הצלחנו לתת ביטחון תעסוקתי, לשפר תנאים ולאזן בין הצרכים של החברה והעובדים".