עובדי 'מגבות ערד' מחו בכניסה לעיר; הפגנה גדולה תתקיים ביום שישי

עשרות מעובדי "מגבות ערד" הפגינו היום (רביעי) בשעות הצהריים בכניסה לעיר, וקראו לממשלה לסייע באופן מידי כדי שלא יאבדו את מקום עבודתם. ביום ראשון הודיעה הנהלת החברה האמריקאית כי החליטה לסגור את שערי המפעל וכי 170 עובדיו יפוטרו וייאלצו למצוא מקום עבודה חלופי. בין המפגינים היום גם ראש העיר טלי פלוסקוב. עובדים נשאו שלטי מחאה בהם נכתב "קוברים את ערד".

2014-10-22_195306

עובדי "מגבות ערד" נושאים כרזת מחאה ובה נכתב "קוברים את ערד" במהלך הפגנה שקיימו היום בכניסה לעיר (צילום: ועד העובדים)

יצוין שתושבי העיר נקראו להשתתף בהפגנה שמארגנת העירייה למען התעסוקה בעיר. "תושבי העיר מוזמנים להצטרף להפגנת תושבים גדולה כדי להבהיר לממשלה בעוצמה את מצוקת התעסוקה בערד", נאמר בהזמנה. ההפגנה תתקיים ביום שישי הקרוב, החל מהשעה 9:00 בכניסה לעיר.

"ערד תעשיות טקסטיל" היא חברה בת של סטנדרט טקסטיל, חברה רב לאומית אמריקאית מיצרניות הטקסטיל הגדולות בעולם. מפעל הקבוצה בערד הוקם בשנת 1976, על ידי משפחה מארה"ב, משפחת היימן. קו היצור של החברה בערד ייצר מגבות רחצה, בעיקר לייצוא לחו"ל. עד לפני כ-5 שנים העסיקה החברה כ-1,000 עובדים, כ-700 מתוכם רק בעיר ערד מה שהפך אותה לאחת המעסיקות הגדולות בעיר. עם השנים הצטמצם המספר משמעותית וירד ל-200, שרובם פוטרו כעת. לפני כחודשיים סגרה החברה את קו הייצור שהחזיקה במגדל העמק מאז 1993, ופיטרה את 50 העובדים שהועסקו בו. עיקר פעילותו של מפעל זה היתה בתחום ייצור בגדים ומדים לעבודה, שהיו מיועדים לייצוא לחו"ל. נמסר כי קווי הייצור יועברו למפעלי החברה שבירדן.