עובדי כלל ביטוח פותחים בשביתה ללא הגבלת זמן; נמשך המאבק בסודהסטרים

ההסתדרות הודיעה בסוף השבוע כי החל ממחר (ראשון) כ-4,000 עובדי חברת כלל ביטוח יפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן. זאת, על רקע סכסוך העבודה שמתנהל בין העובדים להנהלה, סביב הסכם קיבוצי חדש וכוונת החברה לפתוח מוקד חדש בתפן שיופעל ע"י עובדי קבלן.

2017-03-25_194420

עובדות סודהסטרים במשמרת שבפתח המפעל (צילום: דבר ראשון)

כחלק מהשביתה הכללית לא תתקיים קבלת קהל בכל סניפיה ומשרדיה של כלל ביטוח ברחבי הארץ, לא יתקבלו שיחות במוקדי שירות הלקוחות, לא יינתן שירות למעסיקים, לא יישלחו אל הלקוחות דוחות, מכתבים ומסמכים ולא יבוצעו פעולות השקעה הקשורות לכספי העמיתים. בנוסף לכך סוכנים לא יוכלו להנפיק פוליסות של כלל ביטוח, לא יתאפשרו פדיונות של כספי פנסיה וכן מבוטחים עם אובדן כושר עבודה לא יקבלו שכר. הסתדרות מציינים עוד כי ביממה האחרונה נערכו שיחות בין יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז, לבין מנכ"ל החברה, איזי כהן, בניסיון להגיע להסכמות טרם פרוץ השביתה עלו על שרטון.

במסגרת סכסוך העבודה עובדי כלל ביטוח נקטו מספר צעדים בשבוע שעבר וגרמו לשיבושים

בהתנהלות השגרתית של החברה.  הם גם פרצו העובדים ללשכת מנכ"ל החברה כהן, וקראו לו להתפטר. כמו כן, העובדים הפריעו בצעקות לישיבת דירקטוריון החברה.

גם עובדי מפעל סודהסטרים הסמוך לרהט ממשיכים את צעדיהם הארגוניים זה היום השני, במחאה על התנהלותה הכוחנית והפוגענית של הנהלת החברה. בימים האחרונים כ-200 עובדים חסמו את שני שערי המפעל, ולא איפשרו כניסה של סחורות אל המפעל והוצאה של תוצרת מוגמרת. יו"ר ההסתדרות בנגב, מאיר בביוף, ציין כי: "העובדים השובתים דבקים במאבקם תוך גיבוי מלא מצדנו. עובדי סודהסטרים לא יוותרו עד אשר תושג המטרה והנהלת החברה תתעשת ותסכים לנהל מו"מ ללא אולטימטומים ותוך כוונה כנה ועניינית להגיע להסכם ולא למשוך זמן".

לדברי יו"ר ועד הפעולה במפעל, רוני ברקוביץ': "עובדי סודהסטרים נחושים בהמשך מאבקם על זכותם הלגיטימית והחוקית להתאגד ולעבוד תחת הסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי העסקתם ויספק להם ביטחון תעסוקתי. לצערי הנהלת החברה בחרה להיכנס לעימות אך אנו עדיין קוראים לה ללכת עמנו יד ביד ולחזור לשולחן הדיונים לטובת כל הצדדים".