עובדי כי"ל הפגינו בי-ם: 'ביבי – האיום זה כי"ל ולא איראן'; מחר המחאה עוברת לתל-אביב

ב-2,500 בני אדם, בהם עובדי כי"ל ופעילי מק"י וחד"ש, הפגינו הבוקר (ראשון) מול מעונו של ראש הממשלה נתניהו בירושלים, זאת במחאה על אי התערבותו כדי למנוע את הפיטורים בתאגיד המופרט. ביום חמישי האחרון הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי בדרום, ותוך שבועיים עשויה זו להפוך לשביתה כללית באזור. המחאה בירושלים באה לאחר הפגנות בערי בדרום – ביניהן באר-שבע, דימונה וערד.

2015-03-01_203953

.עובדי כי"ל מפגינים בירושלים נגד הפיטורים (צילום: ההסתדרות)

העובדים נשאו הבוקר שלטים, שעליהם נכתב: "ביבי, מי ראש הממשלה, אתה או עידן עופר?", "ביבי, אבטלה בנגב זה האיום האמיתי", "עובדי הנגב לא משחק" ו"ביבי, האיום זה עידן (עופר, בעל השילטה בכי"ל), לא איראן". "אנחנו מפגינים כדי שממשלת ישראל תתעורר ותשים קץ לפיטורים בנגב", אמר בהפגנה אחד עובדי מפעלי ים המלח.  בהפגנה השתתפו גם עובדי תאגיד המים של ירושלים, "הגיחון". יושב ראש ועד עובדי "הגיחון", ניסים שושן, מסר שהעובדים מוכנים לשבות כחלק ממאבק עובדים כולל: "כששרה תריח את הביוב אנחנו נדאג לזה, אנחנו נדאג לכם". שושן אמר כי "המאבק הוא בעד אנשים שמפרנסים את המשפחות שלהם בכבוד". לדבריו, המלחמה של היא על היכולת לתת לחם לילדים.

יצוין שבשל ההפגנה, נסגרו לתנועה הרחובות הסמוכים לביתו של ראש הממשלה. רחוב עזה נסגרת לתנועה, וכן רחוב בן-מימון מצומת ארלוזורוב ועד כיכר פריז. כאמור, אם לא יבוטלו הפיטורין עד 12 במרס, תוכל ההסתדרות להכריז על שביתה בכל אזור הדרום – בפעם הראשונה על חבל ארץ שלם. "נשמיע זעקה שישמע כל עם ישראל. נגיע בכל הכוח והעוצמה להראות לכולם שאנו נאבקים בצדק למען פרנסה", כתב אחד העובדים בדף הפייסבוק שלו לקראת ההפגנה שנערכה בירושלים.

יצוין שמאות עובדים ממפעל "תרכובות ברום" ומפעלי ים המלח מקבוצת כי"ל יפגינו מחר (שני) בשדרות רוטשילד בתל אביב במחאה על הפיטורים הצפויים בחברה ובעקבות משבר התעסוקה בדרום. אל ההפגנה, שתתקיים ביוזמת ההסתדרות, יצטרפו ועדי עובדים מרחבי הארץ ופעילי חד"ש. שלוש שנים וחצי חלפו מאז שקופל אחרון האוהלים בשדרות רוטשילד שבתל אביב. מחאה שהתעוררה בעקבות משבר הדיור הגובר והולך בישראל. הערב (ראשון), כשבועיים לפני הבחירות, הגיעו למקום כ-200 מפגינים והקימו לפחות 20 אוהלים. עמוד הפייסבוק של היוזמה, שהקים הפעיל החברתי שי כהן תחת הכותרת "אני בן 40 ואין לי דירה!", נכתב: "אם יש בכם עוד תקווה שמשהו במדינה הזאת יכול להשתנות; אם גם לכם אין ברירה אלא שמשהו במדינה הזאת ישתנה, עזבו הכל ובואו לרוטשילד. נלחמים על הבית".