עובדי יס וחברת אפקון לבקרה ואוטומציה פתחו הבוקר בשביתה

כ-1,500 עובדי יס פתחו הבוקר (רביעי) בשביתתפתע בעקבות הכוונה למזג את יס בתוך חברת פלאפון וחשש העובדים מפגיעה בתנאי העסקתם. לפני מעל לשבועיים הכריזה ההסתדרות הלאומית, המייצגת את עובדי יס בין העובדים להנהלת החברה.

השביתה מקיפה את כלל מוקדי החברה במודיעין, בארשבע, חיפה וכפרסבא. במסגרת השביתה לא יפעלו כלל שירותי החברה, לרבות המוקד הטלפוני, המכירה והשירות. במסגרת המחאה ננעלו משרדי החברה בארבעת המוקדים בארץ, והתקיימו הפגנות.

יו"ר ועד עובדי יס, אלי כהן, מסר: "התחלנו הבוקר בשביתתפתע לאור המיזוג הצפוי של יס עם חברות הבת בקבוצת בזק. הנהלת החברה החדשה בחרה לפעול ללא היוועצות עם ועד העובדים וההסתדרות הלאומית וכל זאת ללא הבטחת עתידם של עובדי יס. לא ניתן לבצע כל שינוי בחברה ולא ניתן למזג את יס לשום חברה אחרת. עבדנו קשה כדי ש-yes יהיה מותג הטלוויזיה הטוב והאיכותי בישראל, ולא ניתן לאף אחד לפגוע בו ובנו. מדובר בצעד ראשון במסגרת צעדי מחאה שאנחנו מקווים שלא נדרש להם".

2018-07-04_204656

השביתה במוקד השירות של יס, הבוקר (צילום: ועד עובדים)

גם עובדי חברת אפקון לבקרה ואוטומציה מקבוצת שלמה פתחו הבוקר בצעדים ארגוניים, שבמסגרתם שבתו במשרדי החברה שבאזור התעשייה סגולה בפתחתקווה ובפעילויות השטח. יו"ר ועד העובדים באפקון, יהודי מחלי, אמר כי "מגיעים לעובדי אפקון תנאים טובים יותר, וניאבק עד שנגיע להסכמות עם ההנהלה ונחתום על הסכם קיבוצי".

העובדים, החברים בהסתדרות, הודיעו כי הרקע לצעדים הארגוניים הוא מבוי סתום שאליו נקלע המשאומתן שהתקיים בין ועד העובדים להנהלת החברה. מנכ"ל אפקון הוא ציון רובין. העובדים התאגדו כבר לפני כשנתיים ומבקשים להסדיר את יחסי העבודה בחברה, לשפר את תנאי העסקתם ואת עתידם התעסוקתי. בחברה מועסקים כ-300 עובדים. החברה עוסקת בתחום הבקרה והאוטומציה ומספקת שירותים למוסדות, מפעלים וארגונים רבים, ובהם גם רשות הנמלים ורשות שדות התעופה.