עובדי טבע הפגינו מול ביתה של גליה מאור ועובדי חסות נוער מול משרד הרווחה

עובדי טבע ממשיכים למחות נגד פיטורי הענק בחברה: הבוקר (ראשון) הם הפגינו בפעם השנייה מול ביתה של חברת הדירקטוריון גליה מאור כחלק מפעילות המחאה שהחלו לקיים נגד בכירי החברה וחברי הדירקטוריון הישראליים.

2017-12-24_204547

מפגינים מול ביתה של גליה מאור, הבוקר (צילום: ההסתדרות)

במקביל, נמשכת השביתה מפעלי טבע בירושלים, שאמורים להיסגר במסגרת תכנית הפיטורים ההמוניים של המנכ"ל החדש קאר שולץ. ביתר אתרי החברה נערכו היום אסיפות הסברה, תוך שיבוש הפעילות השוטפת.

עובדי עמותת ענב, החברים בארגון כוח לעובדים, הפגינו אף הם היום בשעות הצהריים מול משרד הרווחה בירושלים. העמותה מנהלת את מעונות חסות הנוער של משרד הרווחה אשר שגרה מכתבי 300 מכתבי פיטורין לעובדים במעונות. זאת, בעקבות מכרז של משרד הרווחה שמתעלם מצרכי החוסים הזקוקים לצוות קבוע של העובדים. אחד מפעילי האיגוד המרכזיים, אלברט סופר מסר "אחרי 13 שנים בהם ביליתי יותר לילות, שבתות וחגים עם הנערים במעון מאשר עם ילדי, קיבלתי זימון לשימוע לפני פיטורים. כ-300 מדריכות, מדריכים, אימהות בית, רכזים ועובדות סוציאליות שמטפלים בנערים ונערות בסיכון במעונות חסות הנוער קיבלו השבוע זימון לשימוע לפני פיטורים. למה? כי משרד הרווחה בצעד חסר אחריות, הזוי ולא חכם במיוחד הנחית על ראשינו ועל המערכת כולה מכרז דרקוני שעשוי להשאיר רבים מאיתנו ללא עבודה."

לדברי סופר "זהו מכרז שמעמיק את ההפרטה ולראשונה נותן דריסת רגל לחברות כוח אדם מסחריות במעונות החסות ולמעשה הופך את הטיפול בבני הנוער האלה לעסק כלכלי לכל דבר. מכרז שמסמן עוד שלב בהסרת אחריותה של המדינה מהדאגה לנוער בסיכון. המכרז מעניק יד חופשית לזכיינים לקלוט או להחליף את כוח העבודה הקיים ולא לכבד את תנאי ההעסקה שבעמל רב ומאבק ממושך הצלחנו לשפר מעט בשנים האחרונות".

עוד האשים סופר את משרד הרווחה "הדואג כנראה לרווחים ולא לרווחה. לא סופר אותנו העובדים לא את בני הנוער בהם אנחנו מטפלים ומאז הקמתו של ועד חסות הנוער ב2010 כבר עברנו שני סבבים ממושכים וקשים של מאבק על שיפור בשכר והביטחון התעסוקתי שלנו. ברור לנו שאחת ממטרות המכרז היא לפרק אותנו ככוח מאוגד. להפריד ולמשול.
אבל כל עובדי המעונות מאוחדים סביב המטרות הבסיסיות שלנו. וכולנו נאבק ונבהיר שעברו הימים בהם אפשר היה להתייחס לעובדים בחסות הנוער כאילו היו משאב שקוף, עברו הימים בהם כל עובד ועובדת עמדו לבדם חסרי אונים מול ערלות הלב של שרים, מנכלים, ושאר בעלי תפקידים ששכחו מה זה להיות בני אדם, שמועלים בתפקידם ובמקום לדאוג לרווחה דואגים לרווחים של חברות כוח אדם". יצוין ששר הרווחה, חיים כץ, הוא איש ליכוד ולשעבר סגן יו"ר ההסתדרות ויו"ר מועצת העובדים של התעשייה האווירית.