עובדי טבע הפגינו במחנה יהודה; הישג משפטי למלצרים בקפה נואר

עובדי טבע ותומכים במאבקם הפגינו היום (רביעי) בשוק מחנה יהודה בירושלים. העובדים הפגינו במחאה על תכנית הפיטורים ההמונית בחברה שבמסגרתה צפויים לאבד את מקום עבודתם כ-1,750 עובדים המהווים כרבע מעובדי החברה בארץ.

2017-12-27_200036

הפגנת עובדי טבע במחנה יהודה, היום, בירושלים (צילום: ההסתדרות)

בימים האחרונים נקטו העובדים בצעדים ארגוניים ברחבי הארץ ובתוך כך הושבתו או שובשו העבודות במתקני טבע השונים ברחבי הארץ. תכנית הפיטורים עומד לכלול גם את 150 העובדים במפעל טבעאסיא שבפתח תקווה שבו מתרכז המחקר והפיתוח של תרופות. כך הודיע בצהריים ועד עובדי המפעל שציין כי בכוונת ההנהלה לסגור את המפעל.

יצוין שבית הדין הארצי לעבודה בירושלים החליט לבטל ביום שני, את ההחלטה של בית הדין האזורי בתל אביב בעניין ההתארגנות של עובדי מסעדת קפה נואר ברחוב אחד העם בתלאביב. השופטים בבית הדין הארצי מתחו ביקורת חריפה על פסיקתו של בית הדין האזורי, וטענו כי במקום לאלץ את ההנהלה להוכיח שלא פגעה בעובדים – השופטים התעלמו מפסיקות קודמות, לא ירדו לעומקם של דברים והתערבו בנושאים שלא היה ראוי לעסוק בהם. השופטים בבית הדין הארצי קיבלו את הבקשה של עובדי קפה נואר והסתדרות הנוער העובד והלומד שהדיון העיקרי יתנהל מול שופט אחר, זאת לאחר שלטענת ההסתדרות "החלטת האזורי איימה לסתום את הגולל על תנאי הענף כולו ולהקשות על הסדרתו".

"בית הדין הארצי לעבודה קיבל החלטה שעושה צדק עם מלצרי וטבחי קפה נואר שפעלו באומץ להקמת התארגנות עובדים פורצת דרך בתחום המסעדות – ענף המאופיין בפגיעה רבה בזכויות עובדים", מסרה עו"ד אסנת לנגמן, המייצגת את הסתדרות הנוער העובד והלומד שמלווים את העובדים.