עובדי טבע החלו להפגין מול בתיהם של חברי הדירקטוריון שתמכו בפיטורים ההמוניים

עובדי טבע הפגינו הבוקר (רביעי) מול ביתה של גליה מאור ברמת גן. מאור שהצטרפה לטבע בשנת 2012 נמנית כיום על ארבעת חברי הדירקטוריון הישראליים השותפים לאישור תוכנית הפיטורים ההמונית בישראל. בהמשך, עובדי טבע צפויים לקיים הפגנות ומשמרות מחאה מול בתיהם של בכירים וחברי דירקטוריון נוספים בחברה. במקביל לכך, ההסתדרות הוציאה אמש מכתב לחברי ההנהלה וחברי הדירקטוריון בטבע בנוגע להפרת חובותיהם של חברי הדירקטוריון כלפי עובדי החברה. מחר החל מהשעה 7:00 בבוקר, העובדים והתומכים במאבק צפויים להפגין מול ביתו של חמי פרס המשמש כחבר דירקטוריון החברה. ההפגנה מול ביתו של פרס, תתקיים ברעננה, ברחוב התמר 26.

יצוין ש מאות מעובדי טבע התאספו אמש סמוך למפעלי החברה בירושלים, והפגינו נגד תכנית הפיטורים עליה הכריזה החברה בשבוע שעבר ועל כוונתה לסגור את המפעלים בעיר. "הממשלה אשמה במצב, אנו זקוקים לתמיכה", אמרו העובדים. יצוין שבאחד המפעלים בירושלים העובדים ממשיכים להתבצר מאז יום ראשון. במפעל השני נמשכת השביתה.

2017-12-20_213228

עובדי טבע מפגינים אמש בירושלים (צילום: ההסתדרות)

המחאות שהחלו הבוקר באו בעקבות החלטת ההסתדרות על פתיחה בקמפיין אישי נגד הדירקטורים של טבע. במסגרת הקמפיין תתקיים מדי יום הפגנה מול ביתו של דירקטור אחר. במקביל שלחה הערב ההסתדרות, באמצעות משרד עורכי הדין בועז בן צור, מכתב לדירקטורים של טבע, שבו הם נדרשים להימנע מפיטורים גורפים, או לכל הפחות לצמצם משמעותית את היקפם.

המכתב אף כולל תביעה מהדירקטורים "להעמיד קרן לטובת תשלום פיצוי כספי רחב ומשמעותי לעובדים המפוטרים", מפרט את החובות של הדירקטוריון לעובדים ודורש מהדירקטורים לפעול באופן נחרץ נגד עמדת ההנהלה.