עובדי טבע באשדוד ינקטו צעדים ארגוניים; שביתות בבנק איגוד ובאוניברסיטאות

עובדי טבע אשדוד הודיעו על התראה לפני סכסוך עבודה ויתכן שבחמישי יתחילו בצעדים ארגוניים – עד כדי שביתה. בינואר האחרון הובטח לעובדים על ידי בכיר בחברה כי יפורסם מתווה לפרישה או למציאת פתרון למפוטרים של העובדים במפעל שאמור להיסגר.

אך מזה חודשיים לא פורסם דבר והעובדים לא שיבשו את הייצור וחיכו למתווה שלא הגיע. עתה הם החליטו כי חודשיים הם מספיק זמן בכדי לפעול וכאמור בחמישי הקרוב הצעדים הארגוניים יתממשו. מוועד העובדים: "קיימנו את החלק שלנו, אבל אין מתווה באופק וגם לא שומעים כלום בכיוון ולכן צריך לפעול".

2018-03-20_201805

הפגנת עובדי בנק אגוד מול כנס דה מרקר, במחאה על המיזוג המתוכנן עם מזרחי טפחות, 29 בנובמבר 2017. (צילום: ועד עובדים)

 

היום (שלישי) שבתו עובדי בנק איגוד וקיימו בצהריים כנס ארצי – המשך  למאבקם בעקבות  מיזוגו לתוך מזרחי טפחות. בין הדוברים בכנס: פרופ' ירון זליכה המשמש כיועץ לוועד. מוועדי העובדים בבנק אגוד נמסר: ״אנחנו ממשיכים במאבק נגד מיזוג הבנק שיביא לפיטורי מאות עובדים. בעלי הבנק צריכים להבין, שלא תחתם שום עסקה בלי שיובטח עתידם ויובטחו זכויותיהם של כלל העובדים״.

מזרחי טפחות חתם עם בעלי השליטה בבנק אגוד הסכם למיזוג בנק אגוד לתוכו. ההסכם נמצא על שולחנה של רשות ההגבלים העסקיים, שאמורה לפרסם את החלטתה אם לאשר את המיזוג בתוך מספר שבועות.

במסגרת המיזוג אמורים להיקלט במזרחי טפחות 700 מתוך 1,200 העובדים. לפי הערכות הנהלת הבנק מציע לעובדים העוזבים פיצויים בדומה לתוכניות הפרישה האחרונות בבנקים, קרי 270%. הוועד מעוניין לשפר את התנאים, ולהביא לכך שתהיה תוכנית פרישה מרצון בלבד ולא פיטורים. כרגע אין התקדמות במגעים בין הצדדים.

גם מאות מרצים של הסגל הזוטר שבתו היום בשעות הצהריים באוניברסיטאות ברחבי הארץ. העובדים התכנסו לאספות הסברה בקמפוסים השונים בעקבות חוסר ההתקדמות על חתימה על הסכם קיבוצי החדש עם הנהלת האוניברסיטאות.