עובדי חיפה כימיקלים עשו את השבת במפעלים בדרום ובצפון; דיון בוועדת הכספים על איומי הסגירה

עובדי חיפה כימיקלים מתבצרים במפעלים והם עשו את השבת במתקני החברה בנגב ובמפרץ חיפה. העובדים בצפון התכנסו אמש (שישי) בשטח המפעל כדי לערוך קבלת שבת, זאת על רקע הודעת הנהלת המפעל על סגירתו לאחר שבג"ץ דחה את עתירתה בדבר פינוי מכל האמוניה. רגע לפני שיקבלו לידיהם את מכתבי הפיטורים, העובדים התכנסו בעודם ניצבים בפני חוסר ודאות תעסוקתי אך נחושים להמשיך במאבק.

2017-08-05_210743

הכניסה למפעל חיפה כימיקלים במישור רותם, ביום חמישי (צילום: ההסתדרות)

"זה לא אנושי ולא הכרחי לסגור את חיפה כימיקלים", אמר אלי אלבז, יו"ר ועד העובדים של המפעל שבמפרץ חיפה לחבריו. "זהו מפעל משגשג. עומדים לפטר 1,200 עובדים ולזרוק אותם לאבטלה ואבדון. במשך חמישה חודשים העובדים מקבלים משכורת רעב, חיים באיודאות ובעננה שחורה". אלבז תקף את הנהלת המפעל על שהביאה אותו למצבו והחליטה לסגור אותו. "כידוע לכם, בעל הבית מסר שהחליט לסגור את החברה", הצהיר אלבז. "האשם העיקרי במצב הזה הוא לא העובדים, זה רק המנכ"ל ובעל הבית, הם אלה שהביאו את החברה למצב הזה".

כאמור, גם עשרות עובדי מפעל חיפה כימיקלים דרום ומשפחותיהם קיבלו אמש את השבת באתר שבאזור התעשייה מישור רותם על רקע ההודעה הדרמטית בשבוע שעבר כי החברה המפוטרת שבבעלות בעל הון אמריקאי ומפעליה ייסגרו – וכלל העובדים יישלחו לביתם.

יצוין שמחר (ראשון) בבוקר תתכנס ועדת הכספים של הכנסת כדי לדון על עתידם של עובדי החברה, זאת על פי בקשתו של ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת). ח"כ חנין נפגש ביום חמישי עם נציגי העובדים וקרא לממשלה להלאים את התאגיד ולמסור אותו לניהול עובדיו.

סרטון: עושים את השבת בחיפה כימיקלים במפרץ חיפה

https://www.facebook.com/alsof/videos/10155641027619168/?fref=mentions