עובדי חינוכית ממשיכים למחות נגד סגירת התחנה ומנהלים מ"מ על הפרישה

התקדמות במשא ומתן בין ועדי הטלוויזיה החינוכית לבין נציגי הממשלה בנוגע לתנאי הפרישה של 180 עובדי התחנה הנמצאת בסכנת סגירה: בפגישה שהתקיימה במלון תדמור בהרצליה ביום חמישי, סוכם כי מי שיסיימו את עבודתם בחינוכית יקבלו תנאי פרישה זהים לאלה שסוכמו עם עובדי רשות השידור שנסגרה במאי 2017. הסכם הפיצויים והתגמולים שהושג עם עובדי הרשות נחשב לאחד הטובים במגזר הציבורי ובמשק בכלל. כך מסר העיתונאי חיים ביאור בעלון המקוון של אגודת העיתונאים בתלאביב.

2018-06-11_200423

הפגנת עובדי הטלוויזיה החינוכית, בשבוע שעבר, בתלאביב (צילום: אגודת העיתונאים)

 

בפגישה השתתפו ראשי ארבעה ועדי העובדים בחינוכית המייצגים את העיתונאים, עובדי המח"ר והתפעול, מהנדסים וטכנאים, מנכ"לית החינוכית ד"ר אורנה שמחון, נציג משרד האוצר, נציגת נציבות שירות המדינה ונציג הסתדרות עובדי המדינה המחזיק בתיק עובדי החינוכית, דורון קרני

זו היתה פגישת המו"מ השנייה בין נציגי החינוכית לבין נציגי הממשלה והיא התנהלה, לדברי המשתתפים, "ברוח עניינית". זאת, אחרי שבפגישה הראשונה בין נציגי שני הצדדים, שהתקיימה שבוע קודם לכן במשרדי החינוכית בתל אביב, המשתתפים התפזרו ללא הסכמות ולדברי חבר באחד הוועדים – אף באווירה קשה.

סוכם באופן עקרוני, כי עובד הטלוויזיה החינוכית שפורש וגילו עד 50 יקבל פיצויים בשיעור העולה על הקבוע בחוק. הפורשים גילאי 50 עד 65 יקבלו מענק בצירוף פנסיית גישור (עד הגיעם לגיל 67, מועד בו יתחילו לקבל פנסיה "רגילה"), בעוד שפורשים בגילאי 65 ומעלה יקבלו מענק קטן יותר בצירוף פנסיית גישור. "הישיבה עסקה בעקרונות ולאו דווקא במספרים, אבל אנו מרוצים מהכיוון", אמר בתום הישיבה גורם בחינוכית. נציגי האוצר ונציבות שירות המדינה גם חזרו על הבטחתם כי ייעשה מאמץ לקלוט חלק מעובדי החינוכית שיפרשו ממנה במשרדי ממשלה או ביחידות סמך שלה.

יצוין בזמן שהתנהל המו"מ בהרצליה, עשרות מעובדי החינוכית הפגינו מול קריית הממשלה בתל אביב, בדרישה לבטל את הכוונה לסגור את התחנה. למרות התקדמות המו"מ על תנאי הפרישה של עובדי החינוכית, שעשוי להוביל להסכם בנוגע לתנאי הפיצויים והפנסיה המוקדמת, עובדי החינוכית מקווים כי הסגירה של התחנה, המתוכננת לאמצע אוגוסט הקרוב, תימנע בכל זאת, אף כי הסיכויים לכך נמוכים. העובדים שואבים עידוד מכך שהממשלה החליטה לפנות לבג"ץ כדי שיורה על ביטול הפיצול בתאגיד השידור הישראלי.

על פי הפרסום, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לחזור בו מדרישתו להפריד את חטיבת החדשות מתאגיד השידור, כדי להסיר את החשש שתאגיד השידור האירופי יבטל את קיום האירוויזיון בישראל. עפ"י חוקי האיגוד, קיימת דרישה שהחברים בו ישדרו חדשות. אם אכן הפיצול יבוטל, יהיה צורך לשנות את חוק השידור הציבורי הקובע, בין היתר, שהטלוויזיה החינוכית תיסגר.