עובדי חברת נס טכנולוגיות דורשים הסכם קיבוצי ראשון ומוכנים לשבות

ההסתדרות וועד עובדי חברת ההייטק נס טכנולוגיות שיגרו בשבוע שעבר מכתב התראה חריף להנהלת החברה, בו הם מתריעים כי בכוונתם להכריז סכסוך עבודה אם לא תחזור ההנהלה למשאומתן על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. שביתה בחברת נס עלולה לגרום לנזקים כבדים למשל ולעבודת הממשלה, שכן החברה מספקת שירותי מחשוב למאות לקוחות גדולים, בהם הכנסת, משרדי ממשלה וכוחות הביטחון, חברות אשראי, ביטוח ובנקים, בתי חולים ועוד

2018-09-22_183923

נציגות העובדים הודיעה כי סכסוך העבודה יוכרז בשלב הראשון בעיריית ירושלים ובבית החולים הדסה בירושלים, שני אתרים בהם פועלת נס. הסיבה: תנאי העבודה וסביבת העבודה המחפירים שבהם יש ליקויים תברואתיים ובטיחותיים שהנהלת החברה מתנערת מטיפול בהם.

בהחלטה דרמטית שניתנה בחודש יולי האחרון דחה בית הדין הארצי לעבודה את ערעורה של נס וקבע כי ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג בנס, וכי על הצדדים לחזור ולקיים משאומתן ביניהם. במכתב טוענים העובדים וההסתדרות כי למרות החלטה זו הנהלת נס ממשיכה בשלה ומסרבת לקיים משאומתן ענייני ואמיתי מול נציגות העובדים. "אם ההנהלה לא תמשיך במשאומתן נציגות העובדים לא תהסס לעשות שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות הכרזה על סכסוך עבודה", נאמר.

הנהלת נס חזרה בה בימים האחרונים מהסכמתה לשורת דרישות שעלו במסגרת המשאומתן, דרישות שכבר הוכנסו לטיוטת הסכם קיבוצי שנוסחה עלידי היועצת המשפטית של החברה עצמה, והיא ממשיכה לדבריהם לשנות לרעה שוב ושוב את עמדותיה.