עובדי 'ויסוניק' התארגנו; הסכם קובצי ראשון ברשת קהילה ופנאי חולון וב- i24news

עובדי מרכז המחקר והפיתוח של יצרנית מערכות האבטחה "ויסוניק" ברמת החי"ל בתל אביב פתחו במהלך להקמת ועד עובדים, בסיוע האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות הכללית. ביולי אשתקד הודיעה הנהלת החברה על סגירת מפעל הייצור בקרית גת, בו העובדים לא היו מאוגדים. לנוכח איומי הפיטורים העובדים התארגנו וועד העובדים ניהל מערכה על תנאי הפרישה שבסופו נחתם הסכם קיבוצי בו התחייבה הנהלת החברה על תשלום פיצויים מוגדלים לעובדים. בינואר פוטרו מרביתם של 400 עובדי המפעל, ופעילותו עברה לסין. יתר העובדים הפועלים בסגירתו הסופית צפויים להיות מפוטרים אף הם בחודשים הקרובים.

ויסוניק הישראלית, שהוקמה ב-1973, מפתחת ומייצרת מוצרים ומערכות לאבטחה ואיתור של ציוד ואנשים בזמן אמת, המיועדים לבתי חולים, בתי כלא ומוזיאוניםהיא נמכרה לענקית האבטחה השוויצרית טייקו (Tyco) ב-2011 לפי שווי של 100 מיליון דולר, ומאז פעלה כחלק מהיחידה העסקית של מוצרי האבטחה של החברה.

2018-03-14_204600

אסיפה של עובדי "ויסוניק" ברמת החי"ל, שבתלאביב (צילום: התאגדות העובדים)

בתום משא ומתן ממושך, נחתם הסכם קיבוצי בתחנת הטלוויזיה המשדרת בשפות זרות והפועלת מיפו 24news. מארגון העיתונאים של ההסתדרות נמסר אתמול (שלישי) כי ההסכם חל על כל עובדי המערכת העיתונאית וכי בחודשים הקרובים ימשיכו הצדדים לדון בהסכם נוסף בו יעוגנו הטבות כלכליות נוספות. בין הנושאים שהוסדרו במסגרת ההסכם הקיבוצי: הליך הפיטורים, תוספות לימי חופשה, קביעת רמות שכר לעובדים השונים.

עוד בהסכם: פרק אתיקה וחופש עיתונות המכיל התחייבות הדדית של החברה והעיתונאים לפעול על פי כללי האתיקה ומבטיח הגנה מפני פיטורים לעובד שעומד על חובתו לבצע עבודתו נאמנה והגנה לעובד המסרב לבצע משימה שמנוגדת לכללי האתיקה העיתונאית. בנוסף, לא ניתן יהיה לפרסם התנצלות על ידיעה של עובד או להגיע לפשרה משפטית ללא תיאום עם העיתונאי. בנוסף, חתמו הוועד וההסתדרות על איסור על ניוד פוגע כך שהחברה לא תוכל להעביר עובד לתפקיד שייפגע במעמדו, בשכרו או בתנאי עבודתו ללא הסכמת העובד.
חברת הוועד, מיכל נבו, מסרה : "ועד העובדים שמח מאד שאחרי מו"מ ממושך נחתם סוף סוף הסכם קיבוצי בין הנהלת i24news וועד העובדים, שמביא בשורה של ממש לעיתונאים בחברה. זה יום מרגש ומשמעותי לעיתונאים ולחברה כולה, ואנחנו מצפים להמשך שיתוף פעולה פורה בעתיד". יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, הוסיף "הצלחנו להגיע להסכם טוב שמקדם ביטחון תעסוקתי ומשפר את תנאי ההעסקה של העובדים. מבחינתנו אחד ההישגים המשמעותיים הוא עיגון סעיפי האתיקה כהתחייבות הדדית בתוך ההסכם הקיבוצי. מדובר במהפכה שארגון העיתונאים התחיל, והיא מחזקת באופן דרמטי את חופש העיתונאי ואת יכולתו לשרת את הציבור נאמנה. אנחנו מאמינים שבקרוב היא תתפשט לכל כלי התקשורת בישראל".

השבוע גם נחתם הסכם קיבוצי ראשון בין ההסתדרות ו"רשת קהילה ופנאי חולון" ומאות עובדות יקבלו תוספות שכר של כ-9%. ההסכם ישפר באופן ניכר את תנאי העסקתם של כ-850 עובדות ועובדים בחברה שאחראית על הצהרונים ופעילויות הקהילה, התרבות והספורט לתושבי חולון. לצד תוספות השכר השנתיות, ההסכם כולל גם תוספות שכר ייחודיות לסייעות, מענק חתימה, קרן השתלמות, ימי בחירה, הגדלת מספר ימי החופשה, תשלום מחלה מהיום הראשון ועוד.

במעמד חתימת ההסכם השתתפו חברות ועד הפעולה ברשת אתי ראובן, דינה מטרסו, דליה עשור, חמוטל טל כהן, ליזה כהן, עדנה לוברני, ענת סגל ותמי איזנברג. המו"מ על ההסכם לווה על ידי עו"ד גלי שטיינברג מהמחלקה המשפטית בהסתדרות ועל ידי עדי סופר מאגף הכלכלה בהסתדרות.