עובדי התרבות בחולון הפגינו מול לשכתו של כחלון; צפייה להסכם קיבוצי במוזיאוני חיפה

עשרות מעובדי התרבות בחולון, המאוגדים ב"כוח לעובדים",  הפגינו אתמול (ראשון) מול לשכתו של שר האוצר משה כחלון בירושלים בדרישה להפסיק לעכב את האישור על ההסכם הקיבוצי עליו חתמו בחודש מאי האחרון. טיוטת ההסכם הקיבוצי, עליה הסכימו העובדים, ההנהלה והעירייה, ממתינה לאישור על שולחנו של הממונה על השכר באוצר מחודש מאי 2018. בינתיים, הספיקה מועצת עיריית חולון לאשר פה אחד את העברת רוב התקציב הדרוש למימוש ההסכם, אך האוצר טרם אישר את המהלך.

2019-03-25_194650

יצוין שההסכם הושג לאחר שלוש שנים של מאבק, אך מאז במאי האחרון האוצר מסרב לאשר את ההסכם. בשבוע שעבר התפרצו נציגי העובדים בכנס שערך כחלון בחולון. שם הוא הבטיח לאשר את ההסכם "בהקדם". בהפגנה אתמול הטיחו העובדים את האשמה בשר האוצר משה כחלון וצעקו: "כחלון, הבטחת לנו לפני שבועיים שאתה תחתום על ההסכם. אמרת שמילה שלך זה מילה – והבטחות צריך לקיים". מוועד העובדים נמסר: "לא ייתכן שבמשך כמעט שנה פקידי האוצר נוהגים בזלזול מתמשך כלפי 450 עובדים שבינתיים ממשיכים לעבוד בתת תנאים. שר האוצר כחלון הבטיח לנו מול המצלמות שיטפל בהסכם שלנו – הגיע הזמן שהוא יקיים הבטחות".

עובדים מוזיאונים חיפה הדורשים הסכם קיבוצי כבר כשלוש וחצי שנים ממשיכים במאבקם. עד עתה ההסכם לנחתם בשל אי נכונות הנהגת העיר הקודמת לאפשר הסכמים קיבוציים בתאגידים העירוניים. על כך מסר האתר "חי פה חדשות חיפה".

אך יו"ר חברת המוזיאונים וחברת מועצת העיר נעמה לזימי, החליטה כי עם כניסתה לתפקיד וברוח ההנהגה החדשה בעיר, לקדם את המשא ומתן לטובת העובדים והחברה, "מתוך תפישה שזה אינטרס הדדי, הן של ההנהלה והן של העובדים. כי המוזיאונים זו חברה ציבורית ולכן המסר והמשמעות אף חשובה כפליים".