עובדי הרכבת ובמערך שירות עיבודים ממוכנים של המדינה פתחו בעיצומים

ועד עובדי הרכבת פתח הבוקר (ראשון) בעיצומים. לפי שעה לא צפוי המהלך לגרור פגיעה ברכבות הנוסעים, אולם ההערכות הן כי אם העיצומים יימשכו, עלולים להיווצר איחורים ואולי גם ביטולי רכבות. מהוועד נמסר כי הנהלת הרכבת החליטה לבטל תקנים ולפטר עובדי תפעול ופקידים בשעה שהיא קולטת עוד ועוד מנהלים ומחלקת מענקים לבכירים שהובילו את הרכבת לגירעון.

2019-03-03_194607

עבודות התשתית לשיפור ושדרוג המסילה בסוף השבוע בתחנת רחובות. במסגרת העבודות הוחלפו שני מפלגים וכ-300 מטרים של מסילה (צילום: רכבת ישראל)

העיצומים יקיפו כ-1,500 עובדים. בין היתר יושבתו קורסי פקדים ואתתים, ייפגעו אספקת החלפים והטיפול בציוד במוסכי החברה, הדרכות שונות יבוטלו, נהגים ישבתו וכך גם עובדים בבניין ההנהלה בלוד. עיצומים אלה מתחילים בתום שבוע שבו נפגעו רבים מנוסעי הרכבת בשל סגירת תחנת רחובות, אחת העמוסות בישראל, לצורך עבודות תשתית.

ביום שישי נמסר כי אם מחלוקת נוספת בין ההנהלה לוועד העובדים זו שנוגעת לתוספת שעות עבודה של נהגי הקטר לא תיפתר עד היום, מתכוונים העובדים לפגוע ביום שני בפעילות הרכבות בכמה מוקדים ברחבי הארץבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב החליט כי סידור העבודה החדש של נהגי הקטר ברכבת ישראל יהיה תקף עד יום שלישי ובו תינתן החלטה באשר להמשך החודש.

גם עובדי מערך שע"ם (שירות עיבודים ממוכנים), האחראי על התקשורת והטכנולוגיה ברשות המסים, פתחו בעיצומים. על כך פורסם הבוקר ב"כלכליסט". העיצומים משבשים את כל עבודת הרשות, מאחר ולא ניתן כל מענה לבעיות טכנולוגיות של עובדי הרשות או של המייצגים עורכי הדין ורואי החשבון –  שעובדים מול גופי הרשות השונים. למעשה אין תקשורת במשרדי המס השונים.

עד העובדים של שע"מ טוען כי הנהלת הרשות לא עומדת בהתחייבויותיה ביניהן לקלוט 15 עובדים חדשים, במסגרת פרויקט "חממה" שמעסיק כיום עובדים חיצוניים הכפופים לעובדי הרשות. עוד דורשים בוועד כי המהלך לשינוי מבנה ארגוני שמקדמת ההנהלה כעת ייעשה באמצעות חברת ייעוץ חיצונית תוך היוועצות עם הוועד וכן שתיעצר העסקת היועצים החיצוניים על חשבון עובדי שע"מ.