עובדי המעבדות פותחים בצעדים ארגוניים; נמשכים עיצומי האחיות

בגלל העומס הרב, המעבדות בבתי החולים, במרפאות ובשירותי בריאות הציבור יעבדו במתכונת שבת החל מיום חמישי הקרוב, 1 באוגוסט. זאת, כתוצאה של סכסוך עבודה שהוכרז ב-2018. הפניות החוזרות והנשנות של נציגי העובדים למשרד הבריאות לא הועילו, ולכן הם ינקטו בעיצומים.

מחאת עובדים המעבדות, לפני שנתיים (צילום: הסתדרות הביוכימאים והמיקרוביולוגים)

יו"ר הסתדרות הביוכימאים והמיקרוביולוגים, אסתר אדמון, מסר שנרשמה עלייה מתמדת בבדיקות המעבדה ללא תוספת של תקנים, וכאשר השכר של עובדי המעבדה "מבזה" והופך את העסקת העובדים לבלתי אפשרית.

בפניה שהעבירה בשבוע שעבר למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, כתבה אדמון, "נאבק כדי לעצור את המגמה של החלשת העובדים והפרטת המעבדות". דו"ח שפרסם מבקר המדינה, וכן ועדה שמינה משרד הבריאות, התריעו על המצב הקשה של המעבדות והצביעו על דרכים לשיפור. לדברי יו"ר ועד עובדי המעבדות, משרדי האוצר והבריאות גוררים רגליים ולא מיישמים את ההמלצות, ולכן הם מאיימים לפתוח בשביתה. 

יצוין שמנהל חדר המיון  בבית החולים מאיר בכפר סבא, הותקף ביום חמישי האחרון על ידי מלווה של אחת המטופלות. היום (ראשון), החליטה הסתדרות הרופאים לקיים אסיפות מחאה במשך שעתיים, במהלך הבוקר, של כלל הצוות הרפואי והרופאים במחאה על האירוע הקשה. כמו כן, נמשכים העיצומים לאחר שבית האזורי לעבודה בתלאביב הורה ביום רביעי שעבר לאחיות לסיים את השביתה בה פתחו. על פי ההחלטה, האחיות הורשו להמשיך בעיצומים ולא לשתף פעולה עם יוזמת האקרדיטציה מבדקי האיכות שמוביל משרד הבריאות. על פי החלטת בית הדין, הצדדים ימשיכו במו"מ.