עובדי המעבדות יפתחו בשביתה לשיפור שכרם ונגד הפרטת מערך הבדיקות

עובדי המעבדות יפתחו בשביתה ביום שלישי הקרוב. לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן ומשבר מתמשך, הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות הודיעה אמש כי "התפוצץ המשא ומתן האין סופי עם האוצר", וכי "הייאוש שלנו עובדי המעבדות מקרב אותנו להשבתת מערכת הבריאות כולה". העובדים מוחים על תנאי עבודתם, ובהם שכר נמוך אותו מקבלים עובדי המעבדות הציבוריות, בזמן שהמדינה מממנת ביד נדיבה את המעבדות הפרטיות שקמו בתקופת הקורונה ומשקיעה בהן הון עתק.

אסיפת הסברה של עובדי המעבדות, אתמול, בבית החולים אסף הרופא (צילום: ועד עובדים)

עובדי המעבדות מוחים כבר מתחילת השנה על תנאי השכר והעסקה, ובתקופה האחרונה בה כמות הבדיקות ביום כבר הגיעה ל-30 אלף בדיקות, הם קורסים תחת העומסלדבריהם חסרים תקנים ותנאי העבודה הם ירודים בעקבות משבר הקורונה.

יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות, אסתר אדמון, מסרה: "המו"מ עם האוצר תקוע כבר ארבעה חודשים, כאילו אין קורונה, כאילו האוצר לא שופך עשרות מיליוני שקלים על המעבדות הפרטיות". עוד היא קראה לראש הממשלה "להסתכל רגע הצידה, מעבר לנושאים האישים, שמעניינים אותו, ולהבין שבהתעלמותו, ובהתעלמות שריו, הוא מכין את מדינת ישראל למשבר ענק, שהוא כנראה אינו מבין את משמעותו, משבר הפסקת בדיקות הקורונה ולא פחות דרמטי, בדיקות מעבדה אחרות, שיביאו להשבתת מערכת הבריאות כולה".