עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים יפתחו בשביתה

עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים הודיעו כי ישבתו החל מה-9 בינואר ללא הגבלת זמן. זאת, לאחר שהמו"מ שקיימו עם משרד האוצר כשל ובית הדין ביטל את צו המניעה שהוציאה המדינה. באוגוסט היו קרובים העובדים לשביתה לאחר שהמו"מ עם האוצר התפוצץ אך המדינה הצליחה להביא להוצאת צו מניעה והצדדים חזרו למו"מ. לפני מספר שבועות הוסר צו המניעה לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות בדיון בבית הדין.

2018-12-29_155023

עובדי המשק דורשים את יישום החלטת הממשלה להשוות את תנאי העסקתם שבבתי החולים הממשלתיים לאלה של עובדי קופות החולים. בנוסף, העובדים דורשים קביעת "מפתח תקינה" הקובע את מספר התקנים הנחוץ בכל מחלקה או בית חולים בהתאם לקריטריונים שונים, דבר שיסייע בהקלת העומס הרב בבתי החולים הממשלתיים; שינוי במערכת הדרגות וקידום העובדים; ביטול הדרגות הנמוכות ועוד.

אלי בדש, יו"ר איגוד עובדי המשק, מסר כי "משנת 1996 יש החלטות ממשלה להשוות את שכר עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים לשכר עובדי קופות החולים". מדובר בפער של 20%-10% אך בכל הסכם מוסיפים רק חצי אחוז. "פשוט מתעללים בעובדים שלנו. המחסור בעובדים גורם לתאונות עבודה ומחלות. אין לנו כוח אדם", אמר.

בשביתה צפויים לקחת חלק כ-12 אלף עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים, המועסקים במטבח, אחזקה, חצר, כוחות עזר, לוגיסטיקה, אפסנאות, תחבורה. עובדי האבטחה יוחרגו מהשביתה ועובדי מחלקות מחלות מסכנות חיים יעבדו במתכונת שבת.