עובדי המחשוב של קבוצת הבנק הבינלאומי הודיעו על החרפת העיצומים

ועד עובדי מתף, חברת המחשוב של קבוצת הבנק הבינלאומי, הודיע אתמול (חמישי) על החרפת העיצומים שבהם הוא נוקט, וכי ייתכן שאלה יגיעו לכדי שביתה ללא הגבלת זמן. בוועד מוחים על "הסחבת שנוקטת הנהלת החברה במשא ומתן, שנמשך שנה וחצי, ועל התעקשותה שלא לתת תוספת שכר ותנאים כלכליים ראויים לעובדים".

2018-12-21_165808

אסיפת עובדי מתף שנערכה השבוע במטה החברה לקראת החרפת העיצומים (צילום: ועד עובדים)

במסגרת העיצומים, העובדים לא נותנים שירותים לסניפומטים בסניפים, כלומר: אם תהיה תקלה במי מהם – היא לא תטופל ולא ניתן יהיה למשוך כסף. בנוסף, הם לא מבצעים עבודות שקשורות לפרויקטים פיתוח שונים בחברה, לא מפיצים עדכוני מוצרי תוכנה ואבטחת מידע, אינם משתפים פעולה עם ספקים וגורמי חוץ ולא מבצעים עבודות הקשורות בהגדלת זיכרון במחשב.

הוועד גם הורה לעובדים לא לבצע עבודות הקשורות בהיערכות הבנק לסוף השנה האזרחית. מהוועד נמסר כי החרפה נוספת בעיצומים צפויה בשבוע הבא. הצעדים הללו מתווספים לעיצומים שהוועד כבר מקיים, כמו הימנעות מטיפול בתקלות לאחר שעות העבודה ומטיפול במיזוג עם בנק אוצר לחייל.

מתף, שמעסיקה כ-550 עובדים, מספקת ומתפעלת את כלל טכנולוגיית המידע, המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע לכל הבנקים בקבוצת הבינלאומי: הבינלאומי, אוצר החייל, מסד, יובנק ובנק פאג"י.

יו"ר ועד עובדי מתף, רן שהרבני, מסר כי "לא מספיק שההנהלה מזלזלת בעובדים ומציעה להם הצעות מעליבות לתוספות שכר, עכשיו היא גם מהלכת אימים על עובדים שמממשים את זכותם החוקית למחות נגד הזלזול הזה. זאת, כמובן, בניגוד לחוק. אנחנו, בגיבוי מוחלט של ההסתדרות, נפעל נגד ההנהלה בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו אם תיפול שערה משערות ראשו של עובד שובת. נתייצב במלוא כוחנו מול כל ניסיון להפחיד את העובדים". הוא ציין כי "ההיענות לעיצומים בקרב העובדים רחבה מאוד ואנחנו מקבלים גילויי תמיכה רבים מהשטח. העובדים מבינים שהגיעה העת שהנהלת הבינלאומי תראה בעובדי מתף חלק מהקבוצה ולא בנים חורגים".