עובדי המחקר באוניברסיטת תל-אביב יפגינו נגד פיטורי יו"ר הוועד שהוקם באחרונה

עובדי המחקר באונ' תלאביב יפגינו מחר (רביעי) בשעה 8:30 נגד פיטורי יו"ר הוועד, ד"ר מוטי רונן. יצוין שהעובדים הדורשים הסכם קיבוצי התארגנו לאחרונה, הצטרפו להסתדרות והקימו ועד המייצג אותם. מהוועד נמסר כי "אוניברסיטת תל אביב מפרה את החוק ומפטרת עובדים בשל התארגנות".

לדברי הוועד, 1200 עובדים "מועסקים בתנאים מקפחים בחוזה 'זמני' במשך עשרות בשנים ועם בזכויות מופחתות". "מדוע המנכ״ל המועסק בחוזה בכירים בתנאים מועדפים סבור שלחוקרים בעלי תארים מתקדמים ולעובדים רבים וותיקים לא מגיע תנאי שכר וסוציאליים בסיסיים? מדוע מסרבת הנהלת אוניברסיטת תל אביב לנהל מו"מ עם נציגות העובדים למרות שהדין מחייב? מדוע היא מפטרת את ראשי ההתארגנות – רק כי ביקשו לנהל מו"מ? מדוע נשיא האוניברסיטה עוצם עיניים ושותק?", שאלו.

יצוין שהתארגנות העובדים זכתה לתאוצה לאחר שעובדים קצו בהתנהלות האוניברסיטה כלפיהם ודרשו לנהל מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי. העובדים שכבר הפגינו בעבר בתוך הקמפוס ומחוצה לו. בשבוע שעבר הם אף הפגינו מול ביתו של נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריאל פורת. לדברי אחד המשתתפים במחאה הקולנית "הנשיא הגיע ושוחח איתנו. מסרנו לו פרטים, באופן ישיר ובלתי אמצעי, על מצבם העגום של עובדי הפרוייקטים והמחקר באוניברסיטה. פרטנו את מצוקת העובדים לנוכח תנאי העסקתם ושכרם, התנכרות ההנהלה, חוסר האמון שנוצר עם המנכ"ל והקלות בה ניתן לפטר עובד לאחר שנים רבות". "נמשיך במאבק עד אשר יהפכו הדיבורים למעשים, פיטורי העובדים יבוטלו לאלתר ויחל מו"מ לקראת חתימה על הסכם קיבוצי להסדרת זכויותינו", הדגיש.