עובדי המדינה יפתחו בשביתה בעקבות קיצוץ בשעות הנוספות והכוננויות

הסתדרות עובדי המדינה הודיעה שתפתח בשביתה ללא הגבלת זמן במשרדים הממשלה בעוד כ-10 ימים אם לא תבוטל ההחלטה לקצץ ב30% בתקציב השעות הנוספות והכוננויות של עובדי המדינה. הקיצוץ אמור להיות מבוצע  במהלך השנה. זאת, כחלק מיישום החלטת הממשלה לאישור הקיצוץ הרוחבי בתקציב המדינה.

4

בקשת האוצר לקצץ בשעות הנוספות כחלק מהקיצוץ הכולל אינה מקובלת על הסתדרות עובדי מדינה, כי זו בקשה לא הגונה המהווה פגיעה ישירה בשכר העובדים. "מצד אחד המדינה דוחה את התשלום האחרון של הסכם המסגרת שהעלה את שכר העובדים ליולי 2019, אחרי שנפרס על פני שנים, ומצד שני היא מבקשת לקצץ מיידית 30% בשעות הנוספות ולפגוע בשכר העובדים עכשיו. אנחנו לא ניתן לזה לקרות", אמר אריאל יעקבי העומד בראשות הסתדרות עובדי המדינה.

יצוין שביום רביעי הקרוב אמורה לצאת לדרך שביתת עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, בדרישה להשוות את שכרם לעובדי בתי החולים השייכים לקופות החולים. לטענת ההסתדרות, זהו פער לא הוגן שנוצר עם השנים ומסתכם ב-25%, על אף שזו אותה עבודה. אמש נמסר כי גם עובדי משרד הבריאות, לשכות הבריאות והמעבדות מצטרפים לשביתת עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים.