עובדי הכרמלית בחיפה נוקטים עיצומים: דורשים חתימה על הסכם קיבוצי עם העירייה

עובדי הכרמלית בחיפה פתחו ביום שני בצעדים ארגוניים במחאה על סירוב ההנהלה לחתום עמם על הסכם קיבוצי, ובשל חוסר הנכונות לשלם לעובדים שכר הוגן. במסגרת העיצומים שבתו עובדי הכרמלית, המאוגדים בהסתדרות, פעמיים למשך שעה, ואתמול (שלישי) שבתו שעה נוספת.

2016-12-07_201246

עובדי התאגידים העירוניים בחיפה מפגינים הבוקר במרכז הכרמל בתמיכה עם מאבק עובדי הכרמלית (צילום: התארגנות עובדי התאגידים העירוניים)

הנהלת העירייה מסרבת לחתום על הסכמים קיבוציים עם כלל עובדי התאגידים העירוניים, חברו עובדי הכרמלית, מוזיאוני חיפה והתזמורת הסימפונית של העיר למאבק משותף. הם דורשים מהעירייה לחתום על הסכמים קיבוציים עם כלל עובדי התאגידים העירוניים. יצוין שלאחרונה נאבקו עובדי הכרמלית בכוונת העיריה להפריט את מקום עבודתם. בעקבות קמפיין ציבורי, שהצליח להשיג תמיכה של תושבי העיר חיפה במאבק, גרמו עובדי הכרמלית לעירייה לחזור בה מכוונותיה. אולם גם לאחר שסוגיית ההפרטה ירדה מהפרק, עדיין ממשיכה הנהלת התאגיד העירוני לגרור רגליים בכל הקשור להסכם קיבוצי, והיא עושה זאת כבר כחמש שנים במהלכן מתנהל המשא ומתן שאינו מגיע לשום מקום.

הכרמלית היא הרכבת התחתית היחידה בישראל. היא מופעלת בעזרת כבל המושך שתי קרוניות במקביל, לאורך מסלול של שני קילומטר המחבר בין רכס הכרמל לעיר התחתית. בשל ייחודיותה של הרכבת צברו 14 עובדיה ניסיון והתמקצעות שאינם רלוונטיים לכלי תחבורה אחרים בישראל. חלק ניכר מהעובדים הם בני 50-60 ומועסקים בכרמלית מיום פתיחתה המחודשת בשנת 1991.

יצוין שהיום, בזמן ששלושה מעובדי הכרמלית היו בשימוע באמתלות שווא התקיימה הפגנה רועשת ומרשימה בכניסה לתחנת הכרמלית בגן האם שבמרכז הכרמל. נמסר כי "ההפגנה הייתה כה רועשת שהיא נשמע בתוך החדר שבו התקיימו השימועים". במהלך ההפגנה עוברים ושבים שהתעניינו בנעשה הצטרפו גם הם להפגנה כדי להראות את תמיכתם בעובדים. השימועים הסתיימו בלא כלום.

על מאבק עובדי התאגידים העירוניים בחיפה למען הסכם קיבוצי: https://www.facebook.com/haifaworkers