עובדי הדואר מתכוונים לשוב ולשבות לאחר החג

עובדי דואר ישראל מתכוונים לשוב ולשבות לאחר חג הפסח, במחאה על הפיטורים המתכוננים על ידי הנהלת החברה העומדת בפני הפרטה. עובדי הדואר השביתו את הסניפים ליום אחד במהלך חודש מארס וקיימו הפגנה המונית מול מטה הדואר בדרום תלאביב, בתגובה לצעדים חדצדדיים של הנהלת החברה הכוללים פיטורי 130 עובדים.

 2014-04-12_113223

משמרות מחאה מול ביתו של מנכ"ל הדואר חיים אלמוזנינו (צילום: ועד העובדים)

שבועות האחרונים קיימו העובדים משמרות מחאה כמעט יומיומיות מול ביתו של מנכ"ל הדואר חיים אלמוזנינו בדרישה שהוא ייקח אחריות ויתפטר לאור המצב הפיננסי הרעוע אליו הגיעה החברה. העובדים הפגינו גם מול ביתם של שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד. בימים אלה נדונה תוכנית לפני הפרטת הדואר במסגרתה מדובר על פיטורים של עד 2,000 עובדים כדי לחלץ את חברה ממצבה הבעייתי ומהסכנה להגיע לחדלות פירעון.

"הנחיותיך להחריף את הקיצוץ בשעות הנוספות במקביל לפיטורי העובדים מהווה צעד נוסף לעבר קריסת השירות בחברת דואר ישראל וזאת בניתוק מוחלט לצרכי השטח ובהתעלמות מגמתית מעומסי העבודה הגדולים בכל יחידות הדואר וכל זאת תוך פגיעה מהותית בשכרם של העובדים", כתב השבוע יו"ר ועד עובדי דואר ישראל שמעון פרג'ון לאלמו זנינו. "גם בתקופה קשה זו אינך מפסיק לבזבז מיליוני שקלים מקופת החברה על יועצים משפטיים ורכישות תמוהות. הבת את מערכת יחסי העבודה בכל הדרגים לשפל חסר תקדים. כל ניסיונותיך לעשות כאילו זו מלחמה אישית כלפיך לא יטשטשו את התוצאות העגומות של החברה במשך שלוש שנותך כהונתך", הדגיש פרג'ון. לסיכום כתב יו"ר ועד עובדי הדואר למנכ"ל: "לאור התנהלותך הכושלת והתוצאות הכספיות הקשות של החברה, ארגון העובדים אינו יכול לשבת עוד מנגד ולצפות בקריסת החברה. לפיכך הנני להודיעך כי אנו מתכוונים בימים הקרובים לנקוט צעדים ארגוניים חריפים, וזאת בכדי למנוע את הביזיון והפגיעה בלקוחות ובעובדים. כל האחריות לכך תהיה עלייך".