עובדי בנק ישראל מחריפים צעדים: נטשו את העבודה בשעות הצהריים

עובדי הבנק עזבו היום (ראשון) את עבודתם בשעה 14:00. מדובר בהחרפת העיצומים בהם נוקט ועד העובדים זה מספר ימים ובהם איסור על עובדי הבנק לשתף פעולה עם יועצים חיצוניים ואי תיקון תקלות. במכתב ששיגר הבוקר הוועד למנכ"ל הבנק, חזי כאלו, הוא האשים את הנהלת הבנק כי היא "מבודדת ומנותקת בתל אביב" וכן כי ההנהלה "מקבלת החלטות הרות גורל, תוך התעלמות ממנהלי בנק ישראל שיושבים בירושלים, אלה שעוד נותרו לשבת בכיסאותיהם". הוועד מוחה על העסקת עובדים שלא במסגרת ההסכם הקיבוצי.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום: בנק ישראל)

ההחרפה בעיצומים בבנק היא בתגובה לדחיית הצעת הוועד לאפשר לעובדי הבנק לעבוד מהבית, בין היתר על רקע החשש להדבקות בנגיף הקורונה. הבוקר למשל נאמר לסטודנט העובד בחטיבת המחקר של הבנק כי יהיה עליו להגיע לעבודה למרות ששב בשבוע שעבר מוועידת השדולה הפרוישראלית (אייפ"ק) ששניים מהמשתתפים בה נמצאו כנושאי נגיף הקורונה. עובדים בבנק הביעו תרעומת עלכך שהסטודנט נאלץ להגיע לעבודה, לטענתם תוך חשיפת עובדים בסביבתו לסיכון בהדבקות.

"התאכזבנו כשדחיתם על הסף את הצעתנו הנדיבה להקפיא את כל הנושאים השנויים במחלוקת כדי שנוכל להשהות לחודש את העיצומים ולהיערך ביחד לאיום התפשטות הקורונה", נכתב במכתב הוועד למנכ"ל. "כשנגיף הקורונה תוקף את הכלכלה העולמית והישראלית והמשק כולו מדמם, בנק ישראל ממשיך לבזבז עשרות מיליוני שקלים על יועצים חיצוניים, על עובדים ארעיים ועל חברות חיצוניות שנקראות לעשות עבודה שנעשית ממילא על ידי משרד האוצר".