עובדי בזק בינלאומי ערכו קבלת שבת מול ביתו של שר התקשורת יועז הנדל

עובדי בזק בינלאומי ממשיכים במאבקם והיום (שישי) ערכו "קבלת שבת" מחאתית מול ביתו של שר התקשורת בממשלת הימין, יועז הנדל. המוחים קראו להנדל לחזור בו מהרפורמה שתגרום לפיטורי עובדים, לעלייה במחיר שירותי האינטרנט לצרכנים, ותחסל את התחרות בשוק התקשורת בישראל. במהלך הפגנת "קבלת השבת" הניפו העובדים שלטי מחאה כנגד השלכות המהלך, בהם: "מיליון מובטלים והנדל נותן פרס לעשירים", "לא לחיזוק המונופולים", "הנדל – אל תייקר את האינטרנט", "לא לפגיעה בצרכן!", "לא להקטנת התחרות", "לפטר עובדים בשעת משבר זה פשע" ועוד.

יצוין שעובדי בזק בינלאומי הפגינו גם ביום רביעי האחרון מול משרד התקשורת בתל אביב. יצוין שההסתדרות וועד עובדי בזק בינלאומי הכריזו ביום ראשון שעבר על סכסוך עבודה בחברה נגד המהלך הצפוי לייתר את קיומה של החברה הבת. העובדים מתכוונים לפתוח בשביתה ביום שני הקרוב, 26 באוקטובר.

במהלך ההפגנה הניפו העובדים שלטי מחאה נגד השלכות המהלך ועליהם: "ממשלה הדואגת רק לחזקים", "לא לחיזוק המונופול", "הנדל אל תייקר את האינטרנט", "לא לפגיעה בצרכן!", "לא להקטנת התחרות", "לפטר עובדים בשעת משבר זה פשע" ו"הנדל מחבק את בזק – והציבור ישלם".

עובדי בזק בינלאומי מפגינים הבוקר מול ביתו של שר התקשורת יועז הנדל (צילום: ועד עובדים)

"החלטת שר התקשורת משמעותה מכת מוות לחברה ול-1,350 עובדיה, כמו גם פגיעה אדירה בצרכנים בשל הקטנת התחרות במשק", מסרה יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי לימור ליברמןלביא. "ההחלטה לאפשר למונופול בזק לשמש כספק אינטרנט, תהפוך את בזק בינלאומי, המספקת שירותים אלה כיום, לחברה בלתי רלוונטית. מכאן החשש המידי לסגירת החברה ולפיטורי עובדים. נלחמנו בעבר על זכויותינו, והיום אנחנו יוצאים למאבק על מהות קיומנו. חבל ששר התקשורת לא מבין את ההשלכות ההרסניות של מהלך זה". עוד הוסיפה ליברמןלביא, כי המהלך צפוי לדבריה לפגוע גם בציבור, שכן הוא יצמצם את מספר ספקי האינטרנט תוך חיסול כ-20 חברות קטנות בתחום וחיזוק הדואופול בין שתי חברות ענק: בזק והוט, על חשבון הצרכנים.