עובדי ארקיע שבו להפגין וקראו: החזירו את החברה המושבתת מייד לפעילות

עובדי ארקיע ממשיכים במאבקם להחזרת החברה המושבתת לפעילות. אתמול (ראשון) הפגינו העובדים מול ביתו של אבי חורמרו, יו"ר החברה ונציגם בישראל של הבעלים, בעלי ההון האמריקאים האחים נקש. ביום שישי האחרון, ערכו העובדים קבלת שבת מול ביתו של חורמרו. המחאות של עובדי ארקיע החלו כבר ביום רביעי שעבר.

על פי הידיעה שפורסמה הבוקר ב"דה מרקר", משפחת נקש, בעלת השליטה (70%) בחברת ארקיע, הודיעה "שאף שאינה חייבת לעשות זאת", החליטה להזרים לחברה ערבויות בעשרות מיליוני שקלים. הערבויות נדרשות לקבלת הלוואה של 130 מיליון שקל שתקבל החברה מבנק הפועלים ומבנק דיסקונט בערבות מדינה של 75%. כ-550 עובדי החברה טענו בשבועות האחרונים שמשפחת נקש אינה עושה דבר כדי להשיב את החברה לפעילות סדירה, למרות שמשרד האוצר אישר כבר לפני ארבעה חודשים את ערבות המדינה להלוואה בסכום של 130 מיליון שקל

עובדי ארקיע מפגינים, אתמול, למען פרנסתם (צילום: ועד עובדים)

יו"ר ועד עובדי ארקיע, עליזה בלאיש, הגיבה בספקנות להודעתה של משפחת נקש. לדבריה, עובדי החברה שבעו הבטחות והצהרות ללא כיסוי של בעלי השליטה. "מבחינתנו לא השתנה דבר. עד שלא נראה שהכסף הוזרם לחשבון הבנק של ארקיע ונראה את המטוס הראשון בשמים ואת החזרת לוח הטיסותנמשיך להפגין ולמחות ואף ננקוט בצעדים קשים יותר", אמרה בלאיש. לדבריה, עובדי החברה ספגו הפחתות שכר של 15%-38% עוד לפני משבר הקורונה והצליחו לייצב את החברה שהיתה במצב פיננסי קשה.

היא ציינה כי 550 עובדי החברה הביעו נכונות לוויתורים נוספים, כמו הפחתת מצבת העובדים ל-400 והפחתות שכר מפליגות נוספות כדי להתמודד עם המשבר שנוצר בעקבות מגפת הקורונה, אולם משפחת נקש גילתה חוסר רצינות והציגה תביעות נוספות חדשות לבקרים. לדברי בלאיש, מרגע שאושרה ערבות המדינה לא היתה סיבה להדמים את החברה שהחזיקה בנתח של 70% מקווי התעופה לאילת, וזאת כשהחברה המתחרה ישראייר ממשיכה לטוס לאילת.