עובדי אל על מחו בנתב"ג; חרף ההצהרות ההסתדרות הסכימה לפיטורים בטבע

מטוס הדרימליינר הראשון של חברת התעופה אל על נחת הבוקר (רביעי) בטיסה ישירה ממטה בואינג בסיאטל בנתב"ג, כשעליו נציגי הנהלת ועובדי החברה וסגן יו"ר בואינג העולמית ריי קונור ואורחים אחרים.

2017-08-23_192009

העובדים מוחים, הבוקר, בנתב"ג (צילום: ועד עובדים)

זהו המטוס הראשון מבין 16 מטוסי דרימליינר 787, שרכשה אל על בעלות של יותר מ-1.25 מיליארד דולר, ואמורה לקבל במהלך השנים הקרובות, ויחליפו את מטוסי הג'מבו הוותיקים מדגם  747-400 ובהמשך גם את  צי מטוסי ה-767.

המטוס התקבל בטקס חגיגי בעלות של 670 אלף שקל במעמד שר התחבורה ישראל כ"ץ. במהלך הטקס נערכה הפגנה על ידי עובדי התחזוקה של החברה. הם הגיעו בחולצות שחורות עליהם הודפסה המילה תחזוקה, ועמדו בשקט בשורות מסודרות באחד האזורים בהאנגר תוך שהם מרימים אגרוף כמקובל במאבקים האנטיפשיסטים ברחבי העולם מאז שנות ה-30 של המאה שעברה. העובדים מחו על קיפוחם ודרשו הטבות שכר לרגל קליטתם של המטוסים החדשים.

יצוין שהיום הסכימה ההסתדרות בנגב לפיטורים בחברת טבע טק שבבעלות קונצרן טבע. בין ההנהלה לוועד הושגו הבנות המבטיחות את המשך פעילות המפעל השוכן באזור התעשייה נאות חובב. כחלק מן ההבנות שהושגו בין הצדדים, הנהלת החברה הקטינה בכשליש את מכסת העובדים המיועדים לפיטורים וכן להבטיח תנאי פרישה מוגדלים לעובדים אשר ייאלצו לסיים את העסקתם.

מספר העובדים המיועדים לפיטורים במפעל יצומצם מ-175 ל-110 עובדים, תוך קביעת מתווה ומפתח מוסכם למסלולי סיום ההעסקה. עלפי ההחלטה, מתוך 110 העובדים: 10 עובדים יהיו זכאים לצאת לפנסיה מוקדמת, קרוב ל-30 עובדים ישולבו בהליך פרישה מרצון

תוך קבלת תנאי פרישה מוגדלים של 300%-500%, ויתר 75 העובדים יסיימו את עבודתם במפעל ויקבלו פיצויים מוגדלים של עד 500%, אם כי רובם יקבלו פיצויים מוגדלים ב-100% עד 200%.

ודגש כי כל העובדים יהיו זכאים לחודשי הסתגלות למשך תקופה של 2-6 חודשים. כמו כן, העובדים יקבלו ליווי וייעוץ תעסוקתי מטעם הנהלת החברה. נושא נוסף שקיבל ביטוי בהסכמות נוגע למועד הוצאת המהלך אל הפועל. בהתאם להסכמות שהושגו, המהלך לא ייצא לפועל אלא לאחר תקופת החגים ולא לפני תחילת חודש נובמבר 2017. לגבי המפוטרים במפעל שבפתח תקווה, הצדדים טרם הגיעו לסיכומים, אבל נודע שגם במפעל זה ההסתדרות והוועד לא יינקטו בצעדים ארגוניים כדי למנוע פיטורים.