עובדי אחת מחברות הקייטרינג הגדולות בישראל התאגדו בהסתדרות

"עכשיו זה רשמי, עובדי שולץ מאוגדים! יש ועד, יש יציגות! לפני מספר דקות נמסרה הודעה רשמית למנכ"ל החברה מיכה רונן בה הודענו כי הגענו ליעד המתבקש על פי החוק על מנת להפוך לארגון עובדים יציג. עובדים יקרים, אנו מודים לכם על ההתגייסות והתמיכה וקוראים לכם להמשיך ולהצטרף. ככל שיצטרפו יותר כך כוחנו יגדל וכך נשיג יותר, הצטרפו עכשיו!". זהו המסר שהופץ אמש בקרב עובדי חברת הקייטרינג שולץ.

שולץ הינה אחת מחברות הקייטרינג הגדולות בישראל והיא מספקת שירותי הסעדה בעשרות מקומות עבודה ומטבחים. בחברה מועסקים כ-1,500 עובדים. עד כה, תוך מספר שעות קטן, מאות עובדים חתמו על טפסי ההצטרפות.

2016-11-29_212710

עובדי חברת הקייטרינג שולץ התאגדו בהסתדרות (צילום: התאגדות עובדי שולץ)

מהלך ההתארגנות החל בעקבות רצונם של העובדים – ביניהם שפים ומנהלי תחנות – להסדיר ולשפר את תנאי עבודתם ולהבטיח את עתידם התעסוקתי. לפני כשנה משפחת שולץ, המייסדת ובעליה של החברה, מכרה את מניותיה לקרן אייפקס הבריטית ובכך איבדה את שליטתה. בעקבות המכירה פנו העובדים להסתדרות והחלו בתהליך ההתארגנות.

כחלק ממאמצי ארגון העובדים נפרסו עשרות עובדים פעילי התאגדות במוקדים השונים בהם עובדת חברת קייטרינג שולץ, והחלו במהלך ההחתמה להסתדרות. זאת לצד סיוע, תמיכה וסולידריות של ועדי העובדים במקומות העבודה בהם קייטרינג שולץ מספקת את שירותיה. הפעילים חילקו עלוני מידע לעובדים ואף הקימו עמוד פייסבוק בשם התאגדות עובדי שולץ. לירון ששון תבור, חברה בוועד הפעולה, מסרה אתמול: "אני שמחה ונרגשת לקחת חלק ולהוביל מהלך חשוב והיסטורי למען כלל העובדים – עובדי חדר אוכל, שפים, מנהלים ועובדים כאחד. אחרי כל כך הרבה זמן הגיע הרגע שהתנאים בשולץ ישתפרו והעובדים יתוגמלו כראוי. אני מאמינה ומקווה שהנהלת שולץ תשכיל לשתף פעולה ולהיכנס להידברות ומו"מ להסכם קיבוצי בהקדם".

התאגדות עובדי שולץ בפייסבוק: https://www.facebook.com/schulz.union/?fref=ts