עובדים סוציאליים מקימים רשימה כדי להתמודד באיגוד: מטה עתידנו

 
בחודש יוני 2009 ייערכו הבחירות לראשות איגוד העובדים הסוציאליים. אחרי למעלה משנתיים של פעילות החליטה תנועת "עתידנו", בעבר: מטה המאבק למען עתיד העבודה הסוציאלית, להשתלב ככוח משמעותי באיגוד ולהשפיע על ידי הקמת רשימה המתמודדת לבחירות באיגוד.



דובר מטה עתידנו מסר כי "בחודשים האחרונים אנו פועלים להשגת מטרה זו, דרך קיום חוגי בית לעובדי העמותות והמגזר הפרטי, השתתפות בישיבות במחלקות לשירותים חברתיים ברחבי הארץ, ופגישות עם צירים ודמויות מפתח שונות בעולם העבודה הסוציאלית. האיגוד המקצועי שלנו זקוק לרוח חדשה, לחיזוק החיבור אל השטח ולהשבת העמידה על זכויותינו.
לצד המאבק על הנושאים הקריטיים של מעמסה ואבטחה, חשוב לומר כי מאבק על שכר ותנאי עבודה  אינו מילה גסה, אלא כורח המציאות".



עוד מסר דובר עתידנו: "אנו מאמינים כי קולם של העובדים הסוציאליים צריך להישמע בסדר היום הציבורי. על האיגוד להפוך לשחקן משמעותי בקביעת המדיניות החברתית בישראל, מתוך הניסיון והמקצועיות שיש לנו כעובדים סוציאליים ועובדות סוציאליות. חשוב להבין כי אנו נמצאים בחלון הזדמנויות נדיר. הבחירות לאיגוד העובדים הסוציאליים מתוכננות ליוני הקרוב , והפעם הבאה שהן ייערכו תהיה רק בעוד 5 שנים; הסכמי השכר הקיבוציים עתידים להיפתח מול משרד האוצר בינואר 2010 וייחתמו שוב לתקופה בלתי ידועה, בין שנתיים ל 10 שנים. לפיכך, לאיגוד שייבחר ביוני תהיה השפעה ישירה על תלוש המשכורת שלנו, על המעמד שלנו ועל העתיד שלנו. בנוסף לעיתוי הקריטי, חשוב לזכור שבכל ימות השנה הצטרפות לאיגוד מהווה ביטוח מפני תביעות מקצועיות, ייעוץ משפטי וייצוג מול מעסיקים וכן גוף הפועל לקידום מקצועיות ולמידה בעבודה סוציאלית. עובדים בשירותים חברתיים מופרטים שאינם חברים באיגוד העובדים הסוציאליים באופן אוטומטי יכולים להצטרף עצמאית לאיגוד. בחודש אפריל ייסגר ספר הבוחרים לאיגוד, והיות וההצטרפות לאיגוד היא תהליך הרשמה שאורך כחודשיים חשוב להתפקד כבר היום".



חברי עתידנו מבקשים מהעובדים הסוציאליים: "התפקדו לאיגוד ונצלו את זכותכם הדמוקרטית להצביע ולהשפיע – הפעם זו אינה סיסמת בחירות שחוקה, הפיצו מסר זה לכל עמיתיכם למקצוע. כל עובד נוסף החבר באיגוד הוא משמעותי. בואו וקחו חלק פעיל בהתארגנות ובעשייה בשטח".

ליצירת קשר, שאלות, והשתתפות בחוגי בית:
ירושלים – עו"ס תמר חורב, 054-4264848
Tamarchorev@gmail.com 
תל אביב – עו"ס אלה ברנד, 050-2060540,
Maavakos.ta@gmail.com
באר שבע – נאור בקוביץ', 054-4535018, Maavakos.bsh@gmail.com
חיפה – עו"ס יובל גרונמן, 052-3419288, maavakos.hai@gmail.com 
הצפון העמוק – נעמה ניסן, 054-2599220,
nnnaamaa@gmail.com



אתר מטה עתידנו בפייסבוק:
 http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=39862342759