עובדים סוציאליים הפגינו מול משרד הבריאות בי-ם; הכבאים חסמו את הכניסה לנציבות בראשל"צ

שמאה עובדים הסוציאליים הפגינו אתמול (ראשון) מול משרד הבריאות בכניסה לירושלים, בדרישה ליישום צו ההרחבה לעו"סים במסגרות סל שיקום בבריאות הנפש, צו שנחתם כבר לפני כשנה וחצי, בפברואר 2017, בידי שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ, ואמור היה להשוות את תנאי העסקתם של העובדים הסוציאליים העובדים בחברות פרטיות ובעמותות המעניקות שירותים בתוקף מכרזים, לתנאיהם של המועסקים בהעסקה ישירה בשירות המדינה.

אלא שצו ההרחבה פסח על העובדים הסוציאליים המועסקים על ידי משרד הבריאות שלא יישם עד היום את הצו, ומדובר בכ-90% מכלל העובדים המקצועיים בתחום זה. בזמן שהעובדים שצו ההרחבה משתכרים כ-8,000 שקל בעבור 39 שעות עבודה שבועיות, וזוכים לקרן השתלמות ול-22 ימי חופשה שנתיים – העובדים במיקור החוץ משתכרים כ-7,200 שקלים ברוטו בעבור 43 שעות שבועיות. זאת, התנאים הסוציאליים הנלווים.

2018-09-17_183926

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, בהפגנה שנערכה אתמול מול משרד הבריאות בירושלים (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)


כמאה כבאים מרחבי הארץ חסמו הבוקר (שני) את הכניסה הראשית לנציבות הכבאות הראשית בראשון לציון, ומנעו את כניסתם לישיבה של הדרג הבכיר בארגון בראשות נציב הכבאות והצלה, דדי שמחי. הכבאים שרפו צמיגים, קראו קריאות והניפו שלטים נגד התנהלותו הפוגענית של שימחי, וזאת בצל הוראת בית הדין לעבודה בתל אביב לקיים מו"מ הוגן על מערך יחסי העבודה בנציבות.

מדובר במחאה הנמשכת כבר חודשים. לפני כחודש חסמו הכבאים את צומת עזריאלי, ולאחר מכן קיימו הפגנות מחאה במספר מוקדים בארץ ובהן הנציבות. יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי אמר כי ההחלטה לסגור את שערי הנציבות "באה לאחר שבועיים בהם כיבדנו את הוראת בית המשפט לעבודה וניסינו לקיים מו"מ עם הנהלת נציבות כיבוי אש והצלה".

לדבריו, "לאחר שלוש ישיבות בשבועיים האחרונים הבנו שעובדים עלינו, ולמעשה לצוות המו"מ מטעם ההנהלה אין מנדט מהנציב לקבל אף החלטה ולהגיע לסיכומים. בפועל, במהלך השבועיים של המו"מ שימחי המשיך לפגוע ולהרוס כל חלקה טובה בנציבות. הבנו שאין לנו מה לשבת עם נציגי ההנהלה אלא לחזור היום לבית המשפט ולבקש ממנו להתערב ולהורות לשימחי לקיים את ההסכמים הקיבוציים כלשונם". "לא ניתן לדדי שימחי לקחת את מערך הכבאות עשר שנים אחורה, ולפגוע הן בכבאים והן בציבור. נמשיך במחאה שלנו עד שמקבלי ההחלטות יבינו את הנזק שבהתנהלותו הכוחנית של הנציב, שבחלקו הוא נזק בלתי הפיך", הדגיש אנקורי.