עובדים במטה חברת גוגל בארה"ב הודיעו על הקמת איגוד מקצועי

יותר מ-225 מהנדסים ועובדים נוספים בגוגל הקימו איגוד, כך פורסם אתמול (שני) בעיתונות האמריקאית. הצעד התבקש לאחר שנים של פעילות העובדים הגוברת באחת החברות הגדולות בעולם. זהו גם ביטוי נוסף להתקדמות העבודה המאורגנת במבצרים הקפיטליסטים בעמק הסיליקון.

בעלי התאגידים הגדולים בארה"ב, ובהם בתעשיית ההייטק, מתנגדים בכל תוקף למאמצים להקים איגודי עובדים. האיגוד בגוגל הוקם בעקבות דרישות גוברות של עובדים בגוגל לשינוי מדיניות בנושא שכר, הטרדות ואתיקה. האיגוד החדש, שנקרא איגוד עובדי אלפבית (על שם החברה האם של גוגל) אורגן בחשאי ובחודש שעבר בחר את העומדים בראשו. הקבוצה קשורה לאיגוד עובדי התקשורת של אמריקה, איגוד שמייצג עובדים במגזרי הטלקומוניקציה, המחשוב והתקשורת בארה"ב וקנדה.

לדברי עובדים, הקמת האיגוד היא קודם כל ניסיון לתת תשתית ותמיכה במחאות העובדים בגוגל, בשלב השני ולאחר התגייסות עובדים רבים נוספים, בכוונתו לנהל אתה משא ומתן על הסכם קיבוצי ראשון. יצוין שלפני שנתיים, יותר מ-20 אלף עובדים יצאו ממשרדי החברה כדי להביע מחאה על האופן שבו ההנהלה מטפלת בהטרדות מיניות. אחרים התנגדו להחלטות עסקיות שראו כלא אתיות, כמו פיתוח בינה מלאכותית למשרד ההגנה ואספקת טכנולוגיה לסוכנות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב.

לאתר האיגוד החדש:

https://alphabetworkersunion.org