עובדות הצהרונים בירושלים צפויות לפתוח בעיצומים אחרי חג הפסח

עובדות הצהרונים בירושלים המאוגדות בכוח לעובדים הכריזו על סכסוך עבודה בעקבות העיכוב בחתימה על הסכם קיבוצי וצפויות לפתוח בעיצומים אחרי חג הפסח אם לא תחול התקדמות. ניסיון לקיים דיון במשבר הממושך בוועדת הביקורת נמנע על ידי הנהלת העירייה בטענה שזה לא בסמכות הוועדה. כ-800 גנונות וסייעות עובדות בצהרונים ברחבי העיר. הן עובדות כשעתיים וחצי ביום, וללא הסכם מפוטרות בכל שנה. ההסכם שלהן תם בסוף שנת הלימודים הקודמת, והמשא ומתן להסכם חדש, שהחל בחודש מאי בשנה שעברה, תקוע. בעקבות זאת, הן הכריזו בשבוע שעבר על סכסוך עבודה.

מרי לוי מוועד עובדות הצהרונים, שעובדת כגננת כ-17 שנה, מסרה כי ההחלטה לפתוח בסכסוך עבודה הגיעה מחוסר ברירה. "ההסכם הקיבוצי כל הזמן נדחה ונדחה, השגנו הסכם להעלאת הוותק, ועכשיו הם חוזרים בהם ולא מבטיחים תוספת ותק לשנה הבאה", הדגישה.

2018-03-30_222653

עובדות הצהרונים בירושלים מפגינות מול עיריית ירושלים בדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי, 2015 (צילום: מטה ירושלים של כוח לעובדים)

מרכזת ועד עובדות הצהרונים בירושלים מטעם כוח לעובדים, ראומה שלזינגר הסבירה כי בשל תנאי ההעסקה הבעייתיים ישנה תחלופה מאוד גדולה של סייעות. לדבריה, "יותר מ-50% מהעובדות הן בעלות ותק של פחות משנתיים. יותר משליש פחות משנה. כל הזמן מגייסים עובדות חדשות". לפיכך היא מציינת כי דרישה מרכזית במשא ומתן היא תוספת ותק, ותוספת של מאה שקלים לחודש על כל שנתיים ותק.

"זו תוספת לא גבוהה אבל אומרת שחשוב שתישארו", הסבירה שלזינגר והדגישה כי הדבר חשוב גם להורים ולילדים כדי שיהיה חינוך איכותי ולא רק תחלופה של עובדים בשכר מינימום. כמו כן, היא ציינה כי הדרישה היא להסכם ממושך, אולם בעירייה הסכימו רק להסכם שיימשך עד תחילת השנה."