עדויות מעוטף עזה: ישראל הפרה את הפסקת האש

 

מעדויות שיקבלו חברי כנסת של חד"ש מתושבי הקיבוצים בעוטף עזה, עולה כי צה"ל הפר את הפסקת האש – עליה הוכרז בשעות הלילה. אחד חברי הקיבוצים סיפר ש"בשעה 8:00 בבוקר הודיעו על הפסקת אש הומניטארית. מהשעה 8:00 עד השעה 10:00 על פי הדיווחים בכלי התקשורת בישראל, השקט שרר באזור. רק בסביבות השעה 10:00 נמסר על הפרת הפסקת האש מטעם החמאס בירי של 2 פצמ"רים על קיבוץ כרם שלום". אבל, לדבריו "הסיפור האמיתי הוא אחר: החל מהשעה 9:30 בבוקר, התחילה פעילות צבאית אינטנסיבית שכללה אש טנקים, אש ארטילריה וטילים ממסוקים ומטוסים על כל דרום הרצועה –מחאן יונס ועד רפיח . האש על דרום הרצועה נמשכה עד לשעות הצהריים" – שעת הדיווח. לדברי "התקשורת המגויסת משקרת לכלל האוכלוסייה במטרה לגייס יותר תומכים נלהבים ולאומניים למערכה. חייבים לספר את האמת".

2014-08-01_190653

כיתה מבית ספר של אונר"א כפי שצולמה לאחר הפצצת צה"ל ב"הפסקת האש ההומניטארית" הקודמת, ביום רביעי האחרון (צילום: אקטיבסטילס)

על פי הודעה שמסר משרד הפנים הפלסטיני לסוכנות הידיעות "מען", בהתקפה הבוקר על דרום הרצועה נרשמו 27 הרוגים ויותר מ-100 פצועים. יצוין שבשעה 9:30 מסר דובר החמאס על חייל ישראלי השבוי בידי לוחמיו. הגרסה של דובר צה"ל לנעשה היום בדרום רצועה היא שונה. לדבריו "אש נפתחה הבוקר (שישי) על כוח צה"ל בדרום רצועת עזה, וממידע ראשוני עולה כי קיים חשש שבמהלך האירוע חייל צה"ל נחטף על ידי מחבלים". עוד נמסר מדובר צה"ל כי "האירוע בעיצומו וצה"ל מקיים בשעה זו מאמצים מבצעיים ומודיעיניים נרחבים לאיתור החייל ושהודעה נמסרה למשפחתו".