עברנו את פרעה: רה"מ בחר לטבוח במפגינים בעזה ולשלול את זכויותיהם של הפליטים דווקא בחג החירות

איזה עיתוי מדהים! בעיצומו של חג הפסח, חג חירות, בחרו בנימין נתניהו וממשלתו הימנית להרוג על גבול רצועת עזה עשרות מפגינים פלסטינים הדורשים את הפסקת המצור הממושך (ר' עמוד 8) וגם לשוב ולשלול זכויות בסיסיות של רבבות הפליטים האפריקאים המתגוררים בישראל.

2018-04-09_194456

דבק בגישה הצה"לית, לפיה "מה שלא הולך בכוח – הולך ביותר כוח", יצא נתניהו לעוד "מסע צלב להגנת המולדת" מפני ה"ברברים" האפריקאים והערבים. אין לו, לנתניהו, כל יכולת לשנות את עמדותיו הבסיסיות הגזעניות; ולכן הוא פועל כך בכל הגזרות, הפנימיות והחיצוניות.

הוא מנופף ב"ריבונות ישראל", תוך פגיעה חוזרות ונשנות במעט הריבונות הפלסטינית ברצועת עזה ובריבונות הפלסטינית האפסית בשטחי הגדה המערבית; הוא מגן על "תושבי דרום תלאביב", בתנאי שאותם התושבים אינם מהגרי עבודה, פליטים, מבקשי מקלט או תושבים ותיקים שאינם מוכנים להשלים עם עמדותיה הקסנופוביות של ממשלת הימין הקיצוני.

ה"פליקפלאק" הביביסטי הטיפוסי והידוע לשמצה שבר במהלך החג שיאים שלא ידענו כמותם. ביום אחד (2.4) ביטל נתניהו את תכניתו לגירוש הפליטים מסודאן ומאריתריאה שגובשה בעצה אחת עם האו"ם; לקראת חצות השהה את תכנית הביטול; ולמחרת בבוקר, לקראת השעה 10:00, הוא ביטל את הביטול. קרי: נתניהו הכריז על פתיחתו מחדש של מתקן הכליאה "חולות" וחידש את החיפוש אחר מדינה אפריקאית לגרש אליה את מבקשי המקלט – בכוח, כמובן.

"למרות המגבלות המשפטיות והקשיים הבינלאומיים ההולכים ונערמים, אנחנו נמשיך לפעול בנחישות למצות את כל האפשרויות העומדות לרשותנו להוצאת המסתננים", אמר נתניהו ("כלכליסט", 3.4).

יחד עם נתניהו, השתתף בפגישה, בה נמסר על ביטול הביטול, גם שר הפנים אריה דרעי, שהיה שותף הסוד למו"מ מול האו"ם בחודשים האחרונים. כן, זה אותו אריה דרעי שבמערכת הבחירות דיבר בזכות "השקופים".

כזכור, בתשדיר של ש"ס במערכת הבחירות של 2015, שפזל באופן תקדימי לקהלים שאינם רק חרדים או מזרחים, נראו אנשי "מעמד הביניים" מתמרמרים על יוקר מוצרי המותרות, בצד אדם עני שכלל אינו יכול להרשות לעצמו אותם. המסר היה ברור: אנחנו נדאג ל-2 מיליון הענייםהשקופים שחיים מתחת לקו העוני, כי "עבורנו אתם לא שקופים".

יוצרי הסרטון, כמובן, שכחו לציין כי ש"ס ונציגיה היו שותפים מלאים לממשלות האשמות בעלייה ביוקר המחייה ובשחיקת השכר של העובדים במשק, וכן שדגלו במדיניות ההפרטה המואצת, לרבות הפרטת השירותים החברתיים והאזרחיים.

המאבק נגד הגירוש, מאבק המוני ודמוקרטי, הפתיע רבים ובייחוד את ממשלת הימין. הוא מוכיח כי ישנם רבים המוכנים להתייצב ברחובות ולעמוד לצדם של השקופים. בשבועות האחרונים נשלמות ההכנות לקראת הפגנת ה-1 במאי , יום העובד הבינלאומי, בנצרת ובתל אביב. כותרת האירוע בת"א תהא "מצעד השקופים": מבקשי מקלט, פלסטינים, נשים, עובדי בניין, עובדות סוציאליות, והרשימה עוד ארוכה. או בקיצור, רוב העם. איך נאמר? עברנו את פרעה, נעבור גם את נתניהו!

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב