עברה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ חנין: הארכת חופשת הלידה ל-16 שבועות

הכנסת אישרה השבוע, בקריאה טרומית, הצעת החוק של ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) להארכת חופשת הלידה ל-16 שבועות. יצוין שח"כ חנין היה יוזם החוק שהאריכה ב-2007 את חופשת הלידה מ-12 שבועות ל-14 שבועות. הצעת החוק זכתה לתמיכתם של ארגוני הנשים וכן של חברות וחברי כנסת רבים מכל הסיעות.

2017-03-04_165248

אך, יו"ר השדולה למען הגיל הרך ח"כ מנואל טרכטנברג מהמחנה הציוני טוען לעומת זאת ש"ההחלטה להאריך את חופשת הלידה מותירה את האמהות במאה הקודמת". לדבריו, "חופשת הלידה של שנות ה-50 כבר לא מתאימה למאה ה-21, שבה 2 ההורים עובדים במשרות מלאות, עם קריירות תובעניות. הארכת תקופת הלידה בשבוע מפספסת את ההזדמנות לעשות מהפיכה בתחום".

לדברי ח"כ חנין העברת החוק היא "הישג מרגש שמסמל את הדרך שלנו: אנחנו מעוניינים בשינוי מאוד גדול, אבל לא בוחלים גם בהתקדמות צעדאחרצעד בשינוי המצב הקיים. זה הישג גדול גם של מחאת האמהות שיצאה לדרך בקיץ האחרון וכבר רואה תוצאות בשטח. בפועל, הממשלה תסכים עכשיו רק ל-15 שבועות, אבל זה עוד צעד בדרך בה התחלנו לפני שמונה שנים, כשעבר החוק שיזמתי להארכת חופשת הלידה מ-12 ל-14 שבועות".

עוד הדגיש ח"כ חנין שחופשת לידה ארוכה ומשמעותית "היא דבר שטוב לתינוקות, טוב להורים וטוב למשפחה. אנחנו נמשיך ונקדם גם את הצעד הקטןגדול הזה וגם את הצעדים הגדולים הבאים של חופשת לידה ארוכה ומשמעותית בתשלום גם לאמהות וגם לאבות. זה צודק, זה קורה במדינות אחרות בעולם, וזה יכול לקרות גם אצלנו אם נתארגן, ניאבק ונפעל. העולם משתנה לטובה כשאנחנו משנים אותו. ביחד".