סרט ושיח בגדה השמאלית: עוצרים את גירוש הפליטים

בימים אלה מתחילה מדינת ישראל בהליך גירוש של עשרות אלפי מבקשי מקלט אריתראים וסודנים מישראל לרואנדה ואוגנדה. משמעות הגירוש היא קשה: מבקשי המקלט עתידים לחוות מסע פליטות שני, הכולל סחר בבני אדם, כליאה ולעיתים מוות. מסע זה סותר את הבטחות המדינה שניתנו תחת הסכמים חשאיים שנרקמו עם רואנדה ואוגנדה.

2018-01-06_174457

ממשלת ישראל גררה במשך שנים רבות את הטיפול במבקשי המקלט, כולל בחינת מעמדם, והעניקה מעמד פליט רק ל-10 אריתראים וסודנים, בעוד שבעולם אחוזי ההכרה בנתיני מדינות אלה גבוהים ביותר. כעת המדינה בוחרת לפתור את הבעיה בצורה לא הומאנית ולא מוסרית.

כדי לחשוף את הציבור הרחב למידע יתקיים ביום שני הקרוב, 8 בינואר, אירוע במועדון הגדה השמאלית בתלאביב (אחד העם 70). בשעה 20:00 יוקרן סרטה של הבמאית קרן שעיו "כופר נפש" (טרבלסי הפקות) – סרט תיעודי אשר עוסק במחנות העינויים בסיני אליו נכלאו נשים וגברים אריתראים בעת שברחו ממדינתם לישראל. הסרט חושף את ההשלכות האמיתיות והקשות של מסע הפליטות.

בשעה 21:00 תתקיים שיחה עם ליאור בירגר, אשר יחד עם שחר שוהם וליאת בולצמן ערכה ראיונות עם פליטים אריתריאים שהועזבו "מרצון" לרואנדה והצליחו להגיע בחיים לאירופה. האירוע מתקיים כחלק מהתארגנות סטודנטים ארצית. לפרטים לגבי אירועים והפגנות נוספים ניתן להיכנס לעמוד הבית של "עוצרים את הגירוש": https://www.facebook.com/Otsrim.et.Hagerush

האירוע בגדה השמאלית בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1959833454265851