סרטו החדש של הבמאי תאופיק אבו-ואיל יוקרן במוצ"ש בגדה השמאלית

מועדון הקולנוע של הגדה השמאלת יציג מחר (מוצ"ש) שני סרטים: האחד של הבמאי תאופיק אבוואיל, שהוא אחד מעורכי התכנית של המועדון, והשני של אחד הבמאים האהובים עליו עבאס קיארוסטמי. ההקרנה תתקיים ברחוב אחד העם 70, בשעה 20:00. הכניסה ללא תשלום.

2017-11-24_165144

תאופיק אבו ואיל מתדרך את קן מור בסרט הקצר "אהבה על פי דרישה"

סרטו "רכבת החופש" של הבמאי אבוואיל (תסריט: אסף סודרי ותאופיק אבוואיל) הופק השנה בישראל – 26 דקות, ערבית ועברית, תרגום לאנגלית. זהו סרט מסע המתחיל בתחנת רכבת באווירה כפרית, ומסתיים בתלאביב התוססת והסואנת. הנסיעה בתוך הרכבת עצמה היא מעין רגע קסום של פאתן (שאדן קאנבּורה) מחוץ לזמן ולמקום כשהיא בתוך מכונה ענקית ומאיימת הדוהרת על גבי מסילות הברזל.

לאחר מכן יוקרן "ניסיון" של הבמאי האיראני עבאס קיארוסטמי (60 דקות, פרסית, תרגום לאנגלית). זו אחת מעבודותיו המוקדמות של קיארוסטמי. בסגנון ריאליסטי משוחרר, חי וגם מעוצב בקפידה, שוזר קיארוסמטי את סיפורו של מהאמד, נער יתום כבן (14) העובד בחנות צילום כמשרת ושליח. מהאמד ישן בחנות הצילום, משום שאחיו הגדול שנשוי עם ילדים, רוצה פרטיות בביתו הקטן. כך בעצם, זוכה מהאמד בחופש להתבונן ולחקור בלילותיו הארוכים בסטודיו צילום. הוא משוטט ברחובות כמעשה של התבגרות, בוחן את מעמדו, תשוקתו וגבריותו. מהאמד מתאהב בנערה בת המעמד הבינוני שרואה אותה בדרכה לבית הספר מידי יום, עד שיום אחד היא מחייכת אליו, מה שמסעיר את נפשו ותשוקתו. הוא 'חונך' את גבריותו והולך לבית הנערה, מבקש לעבוד כמשרת של המשפחה, הם מקבלים אותו תחילה בסבר פנים, אך בהמשך קיארוסטמי חותם את הסרט בריאליזם פיוטי, כמו שרק הוא יודעאת השיחה אחרי הסרטים ינהל תאופיק אבוואיל.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/161682571234002/